۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۵۱
کد خبر: 81135812
T T
۰ نفر
گروه كوهنوردی دانشجویان پیام نور گرفتار در ارتفاعات ماسوله نجات یافتند

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: گروه 70 نفره كوهنوردی دانشجویان پیام نور شهرستان آستانه اشرفیه كه در ارتفاعات ماسوله گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

'محمد احمدی پور' روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه كه روز گذشته به ارتفاعات للندیز ماسوله رفته بودند، به علت شدت مه گرفتگی در ارتفاعات منطقه كوه بن كه منطقه ای جنگلی است، قادر به تشخیص مسیر حركت نشدند كه با همكاری گروه امدادی هلال احمر شب گذشته به سلامت نجات یافتند.

وی خاطرنشان كرد: ساعت 20 و 30 دقیقه شب گذشته، گم شدن گروه هفتاد نفره دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور به همراه چهار نفر مرد اعزامی هلال احمر آستانه اشرفیه به فرمانداری فومن اعلام و طی هماهنگی كه فرماندار با این معاونت انجام داد؛ عملیات جستجو و انتقال این گروه كوهنوردی آغاز شد.

به گفته معاون استاندار گیلان؛ گروه امدادی هلال احمر با تجهیز امكانات و نیازمندی هایی چون آب، خرما و بیسكویت خود را به گروه رساند ولی به دلیل خستگی و نبود دید كافی، شب را در منطقه با روشن كردن آتش سپری و ساعت پنج و 30 دقیقه بامداد امروز ، به سمت پایین حركت كردند.

وی یادآور شد: اعضای این گروه هیچ گونه آسیبی ندیدند و تنها یك نفر دچار گرفتگی عضله شده بود.

احمدی پور ضمن تقدیر از گروه های امدادی شامل نیروی انتظامی، سپاه و بسیج گفت: فرماندار نیز به همراه مسوولان شهرستان در تمام طول مدت امدادرسانی در ماسوله حضور داشت و لحظه به لحظه با هماهنگی معاون سیاسی استاندار پیگیر این موضوع بوده است.

وی عدم هماهنگی گروه با هیأت های كوهنوردی و استفاده نكردن از راهنمایان زبده را موجب وقوع این حادثه عنوان و تأكید كرد: در چنین اعزام هایی، حتماً می بایست از طریق مراجع ذیربط و با هماهنگی هیأت های كوهنوردی شهرستان اقدام شود.

ارتفاعات دو هزار و 600 متری للندیز از توابع ماسوله شهرستان فومن در غرب استان گیلان واقع است. ك/3

7287/695/508
۰ نفر