۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۷:۳۸
کد خبر: 81135657
T T
۰ نفر

كشتي گير آزادكار همدان قهرمان آسيا شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۷:۳۸
کد خبر: 81135657
كشتي گير آزادكار همدان قهرمان آسيا شد

همدان- ايرنا- كشتي گير آزادكار همداني وزن 86 كيلوگرم تيم ملي كشورمان مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا را كسب كرد.

دبير هيات كشتي استان همدان در اين باره گفت: 'ميثم مصطفي جوكار' روز چهارشنبه در مسابقه فينال با پيروزي برابر كشتي گيري از قزاقستان صاحب مدال طلا براي تيم كشورمان شد.

'قاسم ربيعيان' شامگاه چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ايرنا افزود: مصطفي جوكار در ديدار نهايي برابر 'اصلان كاهيدزه' از قزاقستان قرار گرفت و وقت نخست كشتي را با قدرت و با نتيجه پنج بر صفر به نفع خود به پايان رساند و در وقت دوم هم با زيرگيري و اجراي فن درخت كن، حريف خود را به روي پل برد و در نهايت با نتيجه قاطع 10 بر صفر برابر كشتي گير قزاق به پيروزي دست يافت و صاحب مدال طلاي كشتي آزاد قهرماني آسيا شد.

وي اضافه كرد: در وزن 86 كيلوگرم كه رقابت هاي آن با حضور 11 كشتي گير آغاز شد، ميثم مصطفي جوكار در دور نخست با نتيجه 12 بر يك مقابل كشتي گيري از عراق به پيروزي رسيد و در دور دوم هم با نتيجه 11 بر صفر مقابل كشتي گيري از چين به پيروزي دست يافت و راهي مرحله نيمه نهايي شد.

ربيعيان خاطرنشان كرد: جوكار در اين مرحله با نتيجه چهار بر دو از سد 'رشيد قربان اف' دارنده مدال برنز سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان و قهرمان دو دوره آسيا از ازبكستان گذشت و فيناليست شد.

اين سومين مدال آسيايي ميثم مصطفي جوكار است و در دوره هاي بيستم و بيست و يكم اين رقابت ها توانسته بود دو مدال نقره كسب كند.

7520/551