۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۴۰
کد خبر: 81135416
T T
۰ نفر
مصطفی جوكار هم طلایی شد

تهران - ایرنا - «میثم مصطفی جوكار» كشتی گیر وزن 86 كیلوگرم تیم ملی كشتی آزاد ایران در مسابقه فینال با پیروزی برابر كشتی گیری از قزاقستان، صاحب دومین مدال طلای تیم كشورمان در مسابقه های كشتی قهرمانی سال 2014 بزرگسالان آسیا در قزاقستان شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی جوكار در دیدار نهایی برابر «اصلان كاهیدزه» از قزاقستان قرار گرفت و وقت نخست كشتی را با قدرت و با نتیجه 5 بر صفر به نفع خود به پایان رساند و در وقت دوم هم با زیرگیری و اجرای فن درخت كن، حریف خود را به روی پل برد و در نهایت با نتیجه قاطع 10 بر صفر برابر كشتی گیر قزاق به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلای كشتی آزاد قهرمانی آسیا شد.

در وزن 86 كیلوگرم كه رقابت های آن با حضور 11 كشتی گیر آغاز شد، «میثم مصطفی جوكار» در دور نخست با نتیجه 12 بر یك مقابل كشتی گیری از عراق به پیروزی رسید و در دور دوم هم با نتیجه 11 بر صفر مقابل كشتی گیری از چین به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 2 از سد «رشید قربان اف» دارنده مدال برنز سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان و قهرمان دو دوره آسیا از ازبكستان گذشت و فینالیست شد.

تیم كشورمان پیش از این توسط سیداحمد محمدی در وزن 65 كیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود و مهران رضازاده در وزن 57 كیلوگرم یك عنوان پنجمی كسب كرد.

تا دقایقی دیگر كمیل قاسمی دارنده مدال برنز بازی های المپیك 2012 لندن برای كسب سومین مدال طلای تیم ملی كشتی آزاد ایران در وزن 125 كیلوگرم به روی تشك می رود.

ورزشی (3). ** 1067 ** 1589
۰ نفر