۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵
کد خبر: 81134837
T T
۰ نفر
سه مدال طلا و یك برنز در انتظار ملی پوشان كشتی آزاد ایران

تهران - ایرنا - رقابت های مقدماتی بیست و هفتمین دوره پیكارهای كشتی آزاد قهرمانی سال 2014 بزرگسالان آسیا در قزاقستان در وزن های 57، 65، 86 و 125 كیلوگرم به پایان رسید و سه كشتی گیر تیم ملی كشتی آزاد ایران به دیدار نهایی رسیده و یك كشتی گیر دیگر تیم كشورمان برای كسب مدال برنز مبارزه می كند.

به گزارش ایرنا، رقابت های چهار وزن نخست این مسابقه ها (وزن های 57، 65، 86 و 125 كیلوگرم)، صبح امروز (چهارشنبه) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان آغاز شد.

در وزن 65 كیلوگرم كه رقابت های آن با شركت 14 كشتی گیر آغاز شد، «سیداحمد محمدی» بعد از پیروزی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل «راجنش راجنش» از هندوستان، در دور دوم هم با نتیجه 14 بر 4 مقابل «دوران ژوماگاژی یف» دارنده مدال برنز سال 2011 جهان در استانبول تركیه و قهرمان آسیا از قزاقستان به پیروزی رسید و جواز حضور در مرحله نیمه ‌نهایی را كسب كرد.

وی در این مرحله هم با نتیجه 10 بر صفر از سد كشتی گیر تیم

مغولستان گذشت و فینالیست شد.

محمدی عصر امروز برای كسب مدال طلا با «كانگ جین هیوك» از كره ‌شمالی مبارزه خواهد كرد.

در وزن 86 كیلوگرم كه رقابت های آن با حضور 11 كشتی گیر آغاز شد، «میثم مصطفی‌ جوكار» در دور نخست با نتیجه 12 بر یك مقابل كشتی‌ گیری از عراق به پیروزی رسید و در دور دوم هم با نتیجه 11 بر صفر مقابل كشتی‌ گیری از چین به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه ‌نهایی شد.

وی در این مرحله هم با نتیجه 4 بر 2 از سد «رشید قربان اف» دارنده مدال برنز سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان و قهرمان دو دوره آسیا از ازبكستان گذشت و فینالیست شد.

«كمیل قاسمی» نماینده وزن 125 كیلوگرم تیم كشورمان و دارنده مدال برنز بازی های المپیك 2012 لندن كه در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر مقابل كشتی‌ گیر تیم كره ‌جنوبی به پیروزی دست یافته بود، در دور دوم با نتیجه 5 بر صفر از سد «آیال لازاروف» دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه‌ نهایی رسید.

قاسمی در این مرحله هم با نتیجه 12 بر صفر مقابل «دولت شعبان بایف» دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم المپیك لندن از قزاقستان به برتری دست یافت و فینالیست شد. وی به این ترتیب انتقام شكست خود را در رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی در تهران از این كشتی گیر قزاق گرفت.

قاسمی برای كسب مدال طلا با كشتی ‌گیر تیم مغولستان مصاف می‌ دهد. در رقابت های وزن 125 كیلوگرم، كشتی‌ گیر حضور داشتند.

در وزن 57 كیلوگرم، «مهران رضازاده» در دور نخست با نتیجه 5 بر 4 مغلوب كشتی گیر تیم مغولستان شد و از حضور در مرحله بعد بازماند اما با راهیابی كشتی گیر مغولی به دیدار نهایی، نماینده تیم كشورمان شانس حضور در گروه بازنده ‌ها و شانس كسب مدال برنز این رقابت ‌ها را بدست آورد.

رضازاده در گروه شانس مجدد با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف ویتنامی خود گذشت و جواز حضور در دیدار رده ‌بندی را كسب كرد تا برای كسب مدال برنز تلاش كند. وی در این مرحله با كشتی گیر تیم ژاپن مسابقه خواهد داد. در رقابت های وزن 57 كیلوگرم، 13 كشتی گیر حضور داشتند.

همچنین وزن كشی رقابت های وزن های 61، 70، 74 و 97 كیلوگرم این مسابقه ها، بعدازظهر امروز انجام می شود و كشتی گیران این چهار وزن، رقابت های خود را از صبح فردا (پنجشنبه) آغاز می كنند.

ورزشی (3). ** 1067 ** 1589

سرخط اخبار ورزش