۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۱:۴۰
کد خبر: 81133879
T T
۰ نفر
وداع شكارچيان سردشتي با شكار پرندگان در اولين روز از هفته زمين پاك

سردشت، مهاباد - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست سردشت گفت: به مناسبت هفته زمين پاك و در نخستين روز از اين هفته، تعدادي از شكارچيان اين شهرستان ضمن آشتي با طبيعت و محيط زيست ، با شكار پرندگان وداع كردند.

كريم خضري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در پي اعلام آمادگي 10 نفر از شكارچيان اين شهرستان براي كنار گذاشتن شكار و اسلحه شكاري آيين ويژه اي با حضور جمعي از مسوولان و علاقه مندان به محيط زيست در يكي از ارتفاعات اين شهرستان ترتيب يافت.

وي گفت: اين تعداد از شكارچيان سردشتي در اين آيين تصميم گرفتند با هدف كمك به طبيعت و در راستاي احياي تنوع زيستي شكار را كنار گذاشته و با طبيعت آشتي كنند.

وي افزود: در اين مراسم شكارچيان در اقدامي نمادين و به نشانه وداع با شكار 11 قطعه كبك را در دامن طبيعت زيبا و سرسبز اين شهرستان رهاسازي كرده و قفس هاي نگهداري اين پرندگان را نيز سوزاندند.

وي اظهار كرد: در اين آيين شكارچيان عهد و پيمان بستند كه نه تنها براي هميشه شكار را كنار بگذارند بلكه در حفظ و حراست از گونه هاي وحشي بويژه پرنده كبك نيز كوشا باشند.

خضري با بيان اينكه انجام اقداماتي از اين دست مي تواند نقش سازنده اي در احياي تنوع زيستي منطقه داشته باشد بر حفظ و حراست از عرصه هاي زيست محيطي و جلوگيري از شكار بي رويه وحوش با هدف افزايش تعداد آنها در طبيعت و رعايت مسايل زيست محيطي تاكيد كرد.

در ادامه اين آيين با اهداي لوح تقدير از اين شكارچيان قدرداني شد.

مخالفت با صيد و شكار در ميان دوستداران محيط زيست مدتي است كه در شهرهاي جنوبي آذربايجان غربي آغاز شده و در حال افزايش است كه در آخرين مورد آن در شهرستان بوكان يك شكارچي با برگزاري آيين ويژه اي اقدام به شكستن تفنگ شكاري خود كرد.

شهرستان سردشت در جنوب آذربايجان غربي و هم مرز با كشور عراق واقع شده و از جمله شهرستان هايي در آذربايجان غربي به شمار مي رود كه در طبيعت آن كه عمدتا جنگلي است داراي انواع وحوش مي باشد.

584/581 **1552
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه