۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۲۶
کد خبر: 81133051
T T
۰ نفر
نزدیكی نرخ دلار در بازار آزاد به نرخ بودجه/امكان انصراف از یارانه تا پایان سال

تهران - ایرنا - معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امكان انصراف از دریافت یارانه نقدی تا پایان سال ادامه دارد، ضمن آنكه دولت نیز عدد ثابتی را برای حذف یارانه بگیران مدنظر قرار نداده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شاپور محمدی روز سه شنبه در حاشیه اولین جلسه بهبود فضای كسب و كار با فعالان بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه وضعیت بازار ارز چگونه خواهد بود، افزود: هرچند این امكان وجود دارد كه نرخ ارز نوساناتی داشته باشد ولی هدف كلی دولت نزدیك كردن نرخ دلار در بازار آزاد به نرخ آن در بودجه است.

وی گفت: نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد كوتاه مدت است و امیدواریم با كاهش آن در بلندمدت بتوان در بهبود فضای كسب و كار تحول ایجاد كرد.



** كسب رتبه 152 در فضای كسب و كار

محمدی رتبه ایران در فضای كسب و كار را 152 اعلام كرد و گفت: این رقم در سال 2014 كسب شده در حالی كه رتبه ایران در سال 2013 برابر با 146 بوده است.

وی از اقدامات دولت برای بهبود رتبه فضای كسب و كار در سال 2015 میلادی خبر داد و گفت: ایران در رابطه با بهبود فضای كسب و كار گزارشاتی را تهیه كرده و آن را در اختیار بانك جهانی قرار داده است.



** انصراف از یارانه تا پایان سال ادامه دارد

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی در خصوص ایجاد هزینه اضافی برای دولت با اجرای طرح ثبت نام یارانه، گفت: دولت با اجرای این طرح خواستار تعامل مناسب با مردم بود و مردم خود تشخیص می دهند كه نیازمند هستند یا خیر، ضمن آنكه زمان انصراف از یارانه تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

وی گفت: درصد درخواست و انصراف از یارانه در بلندمدت بیشتر می شود و افرادی كه نیاز به یارانه ندارند، ممكن است انصراف بدهند كه صرفه جویی های ناشی از این محل صرف بهبود بخش تولید، درمان و بهداشت خواهد شد.

وی با بیان آنكه دولت در چارچوب قانون درخصوص هدفمندسازی یارانه ها عمل می كند، اظهار داشت: براساس تكالیف قانون، راستی آزمایی انجام می شود ضمن آنكه شیوه اجرای این امر نیز در متن قانون آمده اما اصل به اعتماد مردم است ولی اجرای قوانین نیز مهم هستند.

وی در پاسخ به این سئوال كه آیا حذف غیرنیازمندان براساس آمار اعلامی 10 میلیون نفر شناسایی شده انجام می شود یا نه، گفت: عدد ثابتی مدنظر دولت برای حذف یارانه بگیران وجود ندارد اما به هر میزان كه دولت منابع تحصیل كند، امكانات بیشتری را به مردم ارایه خواهد كرد.



** به هیچ وجه حساب های بانكی مردم بررسی نمی شود

محمدی تاكید كرد: در راستای هدفمندی یارانه ها، به هیچ وجه احتمال ورود به حساب های بانكی افراد وجود ندارد، ضمن آنكه به اطلاعات اقتصادی افراد وارد نمی شویم اما راستی آزمایی را براساس قانون انجام می دهیم.

اقتصام (3)9141/ن.س**1558
۰ نفر