۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۰۹
کد خبر: 81132101
T T
۰ نفر
يك مسوول : طرح انتقال دانش مديريت مدارس مجاور در خراسان رضوي اجرا مي شود

مشهد - مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت : طرح انتقال دانش مديريت مدارس مجاور در راستاي انتقال دانش و تجربه مديران مدارس در سطح استان اجرا مي شود.

سيد جواد حسيني عصر دوشنبه در نشست وزير آموزش و پرورش با مديران مدارس مشهد افزود : اندوخته مديران فرهنگي ما تجربه گرانمايه و ارزشمندي است كه بايد زمينه استفاده از آن توسط ديگر مديران در سطح گسترده تري را فراهم كنيم .

وي اظهار داشت : در واقع بزرگترين سرمايه هر سازماني دانش ضمني مديريتي آن مجموعه است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي طرح مديريت پژوهشي و طرح تجارب برتر مديران آموزشگاهي را از جمله ديگر اقدامات در اين زمينه خواند و گفت : بر اين مبنا هر ساله جشنواره اي از مديران برتر مدارس استان برگزار و زمينه تبادل اين تجارب و برجسته شدن اين ظرفيت ها و توانمندي ها را فراهم مي كنيم.

وي ادامه داد : مدارس كيفي و كارآمد با مديران كيفي و كارآمد قابل ارتقا هستند و بر اين مبنا شاخص هاي آموزشگاه ها و مدارس كيفي را دريافت كرده و از گروه هاي مختلف بر روي آن كار مي كنيم تا بعد از جمع بندي به سطح مدارس استان توسعه دهيم و زمينه اي براي ارتقا مديريت آموزشگاهي شود.

وي گفت : طرح مدارس ترجيحي از ديگر سياست هايي است كه بايد در بحث رسيدن به عدالت آموزشي بدان پرداخته شود به گونه اي كه مدارس غير برخوردار را با بهترين مديران كيفي در كوتاه مدت ارتقا دهيم.

حسيني افزود : امروز مدارسي در استان داريم كه به مفهوم واقعي مي توانند به عنوان مدارس شاخص مدارس كيفي مطرح شوند.

وي گفت : اين مهم به دليل استفاده از مديران توانمندي است كه زمينه بهره گيري از ظرفيت هاي تمامي بخش هاي مدرسه اعم از امكانات و معلمان و دانش آموزان را در ارتقاي آموزش ها فراهم كرده اند.

2713/659