۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸
کد خبر: 81131762
T T
۰ نفر
37 كشور برای عضویت در شبكه زنان دانشمند جهان اعلام آمادگی كردند

سمنان - ایرنا - رئیس شبكه زنان دانشمند جهان اسلام گفت: 37 كشور اسلامی با فرستادن نماینده برای عضویت در این شبكه اعلام آمادگی كردند.

'طیبه ماهرو زاده' روز دوشنبه در آیین جشن میلاد كوثر در دانشگاه سمنان با بیان اینكه این شبكه در سال 2008 در تهران تاسیس شد افزود: طرح ایجاد این شبكه در سال 1384 با هدف گسترش علم و فناوری ارائه شد.

وی با اشاره به اینكه هیات امنای این شبكه از 9 كشور اسلامی هستند افزود: بیشتر اعضای هیات امنای این شبكه از كشورهای آفریقایی، آسیایی و عرب زبان هستند.

ماهروزاده با بیان اینكه شبكه زنان دانشمند جهان اسلام شبكه شناخته شده ای است افزود: تهیه بانك اطلاعاتی از زنان دانشمند جهان اسلام، افزایش سطح تعلیم و تربیت زنان در جهان اسلام، تشویق و توانمندسازی زنان مسلمان در علوم و فناوری، معرفی دستاوردهای زنان و انتشار آثار علمی و پژوهشی انان ازجمله مهمترین اهداف شكل گیری این شبكه است.

وی اضافه كرد: این شبكه هم اكنون 800 عضو از كشورهای مختلف هندوستان، كشورهای عربی، آمریكا، اروپا و كانادا دارد.

رئیس شبكه زنان دانشمند جهان اسلام با بیان اینكه آقایان هم می توانند عضو این شبكه شوند افزود: دانشجویان مقاطع كارشناسی ارشد به بالا و به تازگی دانشجویان كارشناسی كه دارای كار علمی برجسته ای باشند می توانند عضو این شبكه شوند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بانوان دانشگاه سمنان را به لحاظ كمی و كیفی با دانشگاههای تهران قابل رقابت دانست و گفت : به نظر من دانشگاه سمنان به لحاظ كمی و كیفی چیزی از دانشگاههای تهران كم ندارد بلكه در برخی موارد از آن نیز پیشی گرفته است.

وی كه در تالار دانش دانشگاه سمنان سخن می گفت افزود: دانشگاه سمنان دارای فضایی گسترده و زیباست و به لحاظ علمی نیز از سطح كیفی بالایی برخوردار است.ك/2

599/608

سرخط اخبار استان‌ها