۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۴۰
کد خبر: 81130940
T T
۰ نفر

آغاز ثبت نام بیمه رایگان سلامت

۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۴۰
کد خبر: 81130940
آغاز ثبت نام بیمه رایگان سلامت

تهران-ایرنا- سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی از آغاز ثبت نام بیمه رایگان از صبح امروز- دوشنبه -اول اردیبهشت ماه خبرداد.

« سید مهدی میرشاه ولد » در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : ثبت نام بیمه رایگان در راستای اجرای برنامه پوشش بیمه همگانی و اجباری پایه سلامت انجام می شود و تا آخر اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا بر اساس اطلاعیه شماره دو سازمان بیمه سلامت ایران، افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه سلامت می توانند با مراجعه به سامانه سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس الكترونیكیwww.bimehsalamat.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام كنند.

ثبت نام اولیه از اول اردیبهشت آغاز و تا آخر اردیبهشت ادامه می یابد و پس از آن بطور مستمر از طریق سامانه یاد شده برای افراد فاقد بیمه ادامه خواهد داشت.

این اطلاعیه افزود: پس از ثبت نام اولیه چنانچه متقاضیان دارای شرایط لازم باشند، نحوه و محل دریافت دفترچه بیمه سلامت از طریق ارسال پیامك به تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام ( یكماه پس از ثبت نام ) به اطلاع افراد خواهد رسید.

بر اساس اطلاعیه بیمه سلامت ایران ، چنانچه امكان دسترسی متقاضیان به اینترنت وجود نداشته باشد، این افراد می توانند به مراكز معتبراز قبیل دفاتر پیشخوان دولت مراجعه كنند.

متقاضیان پس از ثبت نام اولیه ، از طریق شماره ملی و تلفن همراه ثبت شده در سامانه می توانند نسبت به رهگیری مراحل ثبت نام در سامانه اقدام و در صورت مراجعه به مراكز معتبر از مركز ثبت نام كننده نسخه چاپی ثبت نام نهایی و رسید ممهور به مهر مركز دریافت كنند.

سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه شماره دو توصیه كرد كه متقاضیان ، برای انجام ثبت نام از مراجعه به مراكز غیر معتبر و ارایه اطلاعات شخصی به مراكز یاد شده خودداری كنند و حتی الامكان، مراحل ثبت نام با مراجعه مستقیم به سامانه سازمان بیمه سلامت و یا از طریق مراكز معتبر صورت پذیرد .

این اطلاعیه تاكید كرد: چنانچه در مراحل بررسی ثبت نام اولیه ، مشخص شود كه فرد متقاضی ، دارای دفترچه بیمه سلامت یا درمان از سازمانهای بیمه گر است ثبت نام وی كان لم یكن خواهد شد .



** چه كسانی ثبت نام نكنند؟

بر اساس اطلاعیه یاد شده در زمان حاضر روستاییان ، عشایر و ساكنین شهرهای زیر 20 هزار نفر می توانند بطور رایگان نسبت به بیمه خود و افراد تحت تكفل اقدام كنند بنابراین افراد یاد شده فاقد هر گونه پوشش بیمه ای ، با مراجعه به ادارات بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و یا نمایندگی های سازمان ، نسبت به بیمه كردن خود و افراد تحت تكفل اقدام و از مراجعه و ثبت نام در این سامانه خودداری كنند.

هموطنان در صورت بروز هر گونه اشكال در طی مراحل ثبت نام ، می توانند به اداره كل بیمه سلامت استان یا اداره بیمه سلامت شهرستان مورد تقاضا مراجعه و نسبت به طرح مشكل و رفع آن اقدام كنند.

اجتمام(4)**1776**
۰ نفر