۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۷:۴۱
کد خبر: 81130776
T T
۰ نفر

ابهام های ام.اچ 370 بیشتر شد

۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۷:۴۱
کد خبر: 81130776
ابهام های ام.اچ 370 بیشتر شد

كوالالامپور- ایرنا - یك متخصص صنعت حمل و نقل هوایی همزمان با سومین حادثه هوایی در مالزی طی 45 روزگذشته احتمال داد تنها بالشت مسافران و قطعات سبك هواپیمای ام.اچ 370 در سواحل استرالیا یافت شود.

به گزارش ایرنا، 'دیوید لیرمونت' روز دوشنبه گفت كه شرایط بد آب و هوایی امكان شناسایی اجزای احتمالی باقی مانده از پرواز ام.اچ 370 كه در حال فرو رفتن بیشتر در آب هستند را با مشكل جدی مواجه كرده است.

تارنمای 'مالیزیا اینسایدر' نوشت: قطعات هواپیمای پرواز 477 خطوط هوایی فرانسه كه در سال 2009 در اقیانوس اطلس سقوط كرد به دلیل سرعت كم و نوع برخورد با آب بر روی آب قابل مشاهده بود.

وی افزود: ما از نوع برخورد پرواز ام.اچ 370 با سطح آب اطلاعاتی نداریم، اما اگر هواپیما با سر و با سرعت زیاد با سطح آب برخورد كرده باشد خردشده و یافتن قطعات كوچك بسیار سخت است.

وی مدعی شد كه به رغم اطلاعات ماهواره ای و به دلیل پیدانشدن كوچكترین اثری از پرواز ام.اچ 370، ممكن است مكان جستجوی فعلی نیز اشتباه باشد.

پیش از این مقامات استرالیایی و مالزیایی با قاطعیت اعلام كرده بودند محل جستجو برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ 370 درست است و از آن اطمینان كامل دارند.

این متخصص هوایی ضمن تایید نكردن فرضیه های مطرح شده در مورد این پرواز، گفت كه به نظر می رسد خلبان این پرواز به طور عمد خواسته است اطمینان یابد هرگز این هواپیما پیدا نخواهد شد، همان طور كه برخی نظریه ها اعلام می كنند مسیر طی شده توسط ام.اچ 370 بسیار زیركانه بوده است.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی هشتم مارس (17 اسفند) با 239 مسافر و خدمه پرواز در مسیر كوالالامپور به پكن ناپدید شد و 45 روز تلاش برای جستجوی آن تاكنون بی نتیجه بوده است.

آساق**د.م**1611

سرخط اخبار جهان