شایستگی و روحیه خدمتگزاری ملاك انتصاب افراد در پست های مدیریتی است

فنوج- زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در انتصاب مدیران و جذب نیرو رنگ، نژاد، قوم، طایفه و مذهب ملاك نیست بلكه فقط تعهد، شایستگی و داشتن روحیه خدمتگزاری مد نظر قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز شنبه در سفر به شهرستان فنوج در آیین معرفی 'ضیاءالحق هاشمزهی' به عنوان فرماندار جدید این شهرستان افزود: برای حل مشكل فرمانداریها و بخشداریهای تازه تاسیس استان قرار است مجوز جذب 870 نفر نیروی جدید و بومی همان مناطق صادر شود.

وی بیان كرد: آسفالت جاده فنوج به تنگ سرحه بطول 38 كیلومتر یكی از مهمترین خواسته های مردم شهرستان تازه تاسیس فنوج با پیگیری های انجام شده با اداره كل راه و شهرسازی جنوب استان تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شهرستان فنوج از توانمندی و ظرفیت خوبی در بخش معادن برخوردار است كه خوشبختانه در سال جاری با توجه به نگاه ویژه دولت، اكتشافات و بهره برداری لازم از معادن این شهرستان انجام خواهد شد.

وی بیان كرد: مطالبات و خواسته های مردم شهرستان فنوج در زمینه راه روستایی، آب آشامیدنی، مخابرات، كمك به توسعه كشاورزی و ایجاد اشتغال پس از بررسی های لازم به ترتیب اولویت پیگیری خواهد شد.

هاشمی با بیان اینكه در طول تاریخ صد هزار كیلومتر مربع اكتشاف معادن در كشور صورت گرفته است، اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است تنها در سال جاری 200 هزار كیلومترمربع اكتشاف معادن در كشور انجام شود كه سهم سیستان و بلوچستان 45 هزار كیلومترمربع است.

وی با بیان اینكه تا زمانی كه بندر چابهار به عنوان پیشانی توسعه استان و حتی كشور به رشد و پیشرفت نرسد در سیستان و بلوچستان شاهد رشد و شكوفایی نخواهیم بود، افزود: اكنون ظرفیت ترانزیت دو و نیم میلیون تن است و تا پایان امسال ظرفیت ترانزیت بار چابهار 300 درصد رشد خواهد كرد.

وی تصریح كرد: در انقلاب اسلامی قدرت از آنِ مردم است.

استاندار خطاب به فرمانداران استان سیستان و بلوچستان گفت: نباید فرماندار در یك منطقه به دنبال جریان و گروه و افراد خاصی باشد بلكه باید با همه ارتباط برقرار و جریان سازی كند تا بتواند برای آن منطقه موثر و مفید واقع شود.

وی افزود: فرماندار باید نگاه كلان و توسعه ای داشته باشد تا بتواند كارهای مثبت برای حوزه خود تعریف و اجرایی كند.

هاشمی بیان كرد: بودجه سال گذشته استان 270 میلیارد تومان بود در حالی كه تنها در دو روز سفر ریاست جمهوری و هیات همراه افزون بر هشت هزار میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا كرده كه 35 برابر اعتبار سال 92 است.

وی گفت: نباید اجازه دهیم خرده شرارتها موجب كندی رشد و توسعه استان شود زیرا چنانچه منطقه ناامن باشد اوج محرومیت را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با كشتن فرد یا افراد هیچ مشكلی از استان حل نخواهد شد، همه ما باید از بروز این قبیل حوادث و هرگونه خشونتی جلوگیری كنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاكید كرد: وقوع قتل و حوادث تروریستی نه تنها پیشرفت و توسعه برای این استان نمی آورد و مشكلات را حل نمی كند بلكه موجب خروج سرمایه از استان می شود و به چند سال عقب رانده خواهد شد.

هاشمی در پایان سخنانش با تقدیر از سرپرست فرمانداری فنوج، ضیاءالحق هاشمزهی را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی كرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان فنوج نیز در این مراسم گفت: یكی از خواسته های مهم مردم این شهرستان آسفالت محور ارتباطی فنوج به تنگ سرحه است و مردم از استاندار در خواست حل این مشكل را دارند.

مولوی قریشی افزود: ساخت درمان بستر 10 تختخوابی فنوج از چند سال پیش متوقف شده و ضروری است در این زمینه پیگیری های لازم انجام شود.

محمدامین محمدی رییس شورای اسلامی شهر فنوج نیز از استاندار خواست نسبت به استقرار ادارات و استخدام نیروی مورد نیاز برای دستگاههای اجرایی این شهرستان تازه تاسیس مساعدت و اقدام شود تا مردم به ناچار برای انجام كارهای كوچك اداری با صرف هزینه به شهرستان نیكشهر سفر نكنند.

ضیاءالحق هاشمزهی فرماندار جدید شهرستان فنوج متولد 1357 دارای مدرك كارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری است و از سال 1384 تا 86 به عنوان بخشدار بنت، از سال 86 تا 91 بخشدار مركزی سرباز و از سال 1391 در استانداری سیستان و بلوچستان مشغول خدمت بوده است.

به گزارش ایرنا، استاندار سیستان و بلوچستان به همراه مسولان محلی شهرستان نیكشهر از یك مدرسه در روستای تنگ سرحه بازدید و مسائل و مشكلات آموزشی، سرویس مدارس، وسایل سرمایشی و تجهیزات كمك آموزشی را بررسی و دستور لازم برای حل مشكلات این مدرسه را صادر كرد.

استاندار در این بازدید گفت: رسیدگی لازم به مسائل و مشكلات آموزش و پرورش در حوزه های مختلف باید همواره مورد توجه باشد تا جامعه ای باسواد داشته باشیم.

هاشمی افزود: مسائل و مشكلات آموزش شهرستان نیكشهر پس از جمع بندی در نشست شورای آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شهرستان فنوج با 52 هزار نفر جمعیت در 490 كیلومتری جنوب زاهدان مركز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در سه روز گذشته با سفر به جنوب استان فرمانداران جدید شهرستانهای كنارك، قصرقند و فنوج را معرفی كرد.

هاشمی فردا یكشنبه در سفر به شهرستان ایرانشهر 'داوودی' را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی خواهد كرد. ك/2

7306 / 653

سرخط اخبار استان‌ها