۲۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۱۳
کد خبر: 81127433
T T
۰ نفر
سفرهاي رييس جمهوري سبب افزايش رضايت مردم نسبت به نظام اسلامي مي شود

زاهدان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سفرهاي رييس جمهوري و دولتمردان به استانها سبب افزايش رضايت مردم نسبت به اين نظام مكتبي و الهي و كاهش فاصله كاذب ميان مسوولان و مردم مي شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله 'عباسعلي سليماني' در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زاهدان با تقدير از حضور گسترده مردم در آيين استقبال از رييس جمهوري و اعضاي هيات دولت اظهار داشت: اين سفر منشا بركات خوبي بود كه از آن جمله ايجاد 15 پروژه پتروشيمي در چابهار، يك مجتمع پتروشيمي در ايرانشهر، گازرساني از ايرانشهر به خاش، زاهدان و زابل، انتقال آب بوسيله لوله به 46 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و دهها پروژه ديگر است.

عضو خبرگان رهبري افزود: اجراي طرح راه آهن چابهار-زاهدان- خراسان، پرورش ميگو، آبياري تحت فشار، تثبيت شنهاي روان در سيستان و ايرانشهر، طرحهاي مختلف آبي، فرهنگي، بهداشت و درمان، راه سازي، توسعه بندر چابهار، ترانزيت و غيره از ديگر بركات اين سفر است.

نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان و كرمان بيان كرد: در مجموع 97 طرح با 12 هزار و 100 ميليارد ريال اعتبار در اين سفر تصويب شد كه اجرا و اتمام آنها تحول بسيار خوبي در منطقه ايجاد مي كند.

نماينده ولي فقيه در استان مهمترين در خواست مردم سيستان از رييس جمهوري را ايجاد منطقه آزاد عنوان كرد و گفت: اين در خواست را پدران و مادراني كه چند شهيد تقديم نظام اسلامي كرده و يا فرزندي كه در زمان تولد، پدرش در جبهه هاي جنگ تحميلي به شهادت رسيده بود بر سينه هاي خود نصب كرده بودند.

عضو خبرگان رهبري تصريح كرد: سيستان حق بزرگي بر گردن نظام جمهوري اسلامي دارد و به تعبير رهبر معظم انقلاب سيستان شخصيتهاي بزرگي چون آيت الله سيد محمد تقي حسيني طباطبائي، سرداران شهيد ميرحسيني، لكزايي، دولتي مقدم، عالي و هزاران شهيد برجسته تقديم اسلام و نظام اسلامي كرده است.

آيت الله سليماني افزود: قشرهاي مختلف مردم اعم از شيعه و سني مشتاقانه ساعتها در هواي آفتابي و گرم براي ديدار رييس جمهورشان در انتظار بودند و همين مردم مهمترين درخواست شان ايجاد منظقه آزاد بود.

عضو خبرگان رهبري اظهار داشت: تنها طرح و اقدامي كه مي تواند شمال و مركز استان را تاحدودي متحول كند ايجاد منطقه آزاد در سيستان است كه تقاضا داريم دولت عزيز اين خواسته مردم را محقق سازد كه تحقق آن پاسخ مثبت به خواسته دو هزار شهيد و خانواده شهدا و ايثارگران است، البته رييس جمهوري قول دادند كه موضوع را در هيات دولت پيگيري خواهند كرد.

امام جمعه زاهدان بيان كرد: بسياري از مردم در اين سفر مي خواستند از نزديك با رييس جمهورشان گفت وگو كنند و دكتر روحاني نيز مشتاق ديدار و گفت وگو با آنان بود اما متاسفانه محافظان اظهار نگراني مي كردند و علت آن نيز احساس ناامني ايجاد شده از سوي عده اي منافق، تروريست و شرور مزدور اجنبي است كه در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي براي خشنودي اربابانشان ترور شخصيت هاي نظام را انجام مي دادند.

نماينده ولي فقيه در استان خاطر نشان كرد: از ابتداي انقلاب تاكنون افزون بر 13 هزار شهيد ترور در كشور داريم كه بدست منافقان كوردل و اشرار تروريست به شهادت رسيده اند.

آيت الله سليماني در بخش ديگري از خطبه هاي نماز با تبريك فرارسيدن سالروز ولادت با سعادت يگانه دخت نبي مكرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز مادر و سالروز ولادت امام امت (ره)، پيرامون شخصيت بانوي بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) مطالبي بيان داشت

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري روز ارتش جمهوري اسلامي ايران را نيز تبريك گفت و با اشاره به مناسبتهاي هفته آينده سالروز شهادت شهيد عبدالعزيز هندسي رهبر حماس به دست رژيم صهيونيستي در سال 83، سالروز بزرگداشت اديب و حكيم بزرگ سعدي شيرازي، سالروز انقلاب فرهنگي در سال 59، روز زمين پاك، شهادت سپهبد ولي الله قره ني توسط گروهك فرقان و روز بزرگداشت شيخ بهايي را گرامي داشت.

امام جمعه زاهدان با تبريك سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرمان رهبر كبير انقلاب در سال 58، نقش اين نهاد مقدس در حفظ و تداوم انقلاب اسلامي را بسيار مهم توصيف كرد. ك/2

653