۲۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸
کد خبر: 81127140
T T
۰ نفر
جانشين قرارگاه مدينه: تحريم خللي در اراده ملت ايران وارد نمي كند

جيرفت - ايرنا - جانشين قرارگاه مدينه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران مشاركت 72 درصدي مردم در انتخابات سال 92 و تحقق حماسه سياسي را نمادي از شور انقلابي ملت ايران دانست و گفت: تحريم ها هرگز خللي در اراده اين ملت بزرگ براي حضور در صحنه هاي انقلاب وارد نمي كند.

به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ حميد سرخيلي شامگاه پنجشنبه در يادواره شهداي گمنام شهرستان جيرفت افزود: ملت ايران در 35 سال گذشته بزرگترين كارها و دستاوردها را در فضاي تحريم ها انجام دادند و اين نشان از ناكارآمدي تحريم هاي عليه مردم ما دارد.

وي ادامه داد: اگر ما در تحريم ها سختي ها را تحمل كرديم، دشمن نيز چند برابر ما سختي ديده است.

سردار خيلي بيان كرد: اگر به نيروهاي جوان و مومن داخلي كه بزرگترين سرمايه ما است تكيه كنيم در تمام زمينه ها پيشرفت خواهيم داشت؛ همانگونه كه در عرصه هسته اي به دستاوردهاي خوبي در كنار تحريم ها رسيديم.

وي افزود: شهدا به ما آموختند كه با ايمان و تكيه به نيروهاي داخلي تكليف خود را انجام دهيم كه در مرحله نخست پيروزي و سپس شهادت دو حسن بزرگي بودند كه نصيب مردم جمهوري اسلامي ايران شد و برگزاري اين يادوارها براي كشف راه شهدا است و بايد تداوم داشته باشد.

سردار خيلي خاطرنشان كرد: امام راحل مردانه از سال 42 براي اين انقلاب سينه سپر كرد و مردم هم پشت سر امام راحل ايستادند.

وي اضافه كرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي هم جنگ بر كشور ما تحميل شد كه مردم با دست خالي ايستادند و امام را تنها نگذاشتند.

وي گفت: مردم در جنگ آموختند كه چگونه در برابر دشمني كه اتوبان سلاح داشت و از پشتيباني زيادي برخوردار بود بيستند و در اين راه جنگيدند و نگذاشتند به امام (ره) و مردم سخت بگذرد.

سردار خيلي با اشاره به عمليات ثامن الائمه كه بزرگترين عمليات در يك سال نخست جنگ بود، افزود: در اين عمليات ما دو لشكر داشتيم كه در هنگام سازماندهي شدن به 20 گردان هم نمي رسيدند اما دشمن بيش از يك ميلون سرباز، 700 هزار تانك، هفت هزار لوله توپ و از كمك غربي و سلاح شيميايي برخوردار بود اما رزمندگان و شهداي ما دشمن را زمين گير كردند.

وي خاطرنشان كرد: صدام و حسني مبارك روزي از ياران با وفاي امريكا بودند اما همين كه سقوط كردند امريكا اجازه نداد كه به خاك اين كشور بروند و اين حاصل همنشيني و دوستي با امريكا است.

ياداوره شهداي گمنام با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و شماري از مسوولان در دانشگاه آزاد اسلامي جيرفت برگزار شد.ك/2

7444/2624