۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۸:۳۱
کد خبر: 81125979
T T
۰ نفر
اتباع عراقي زير پنج سال وارد شده به آذربايجان غربي واكسن فلج اطفال دريافت مي كنند

اروميه - ايرنا - معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي گفت: اتباع عراقي زير پنج سال وارد شده به استان واكسن فلج اطفال دريافت مي كنند.

رسول انتظار مهدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اتباع عراقي كه از مرز تمرچين پيرانشهر وارد استان مي شوند و كودك زير پنج سال دارند، در مقابل بيماري فلج اطفال واكسينه مي شوند .

وي اظهار كرد : با توجه به اخبار به دست آمده در اسفندماه سال گذشته مبني بر شيوع بيماري فلج اطفال در بغداد، دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي برنامه هاي خود را براي مقابله با شيوع اين بيماري در ورود اتباع خارجي به ايران قرار داده تا از بروز اين بيماري در كشور و استان جلوگيري كند.

وي اضافه كرد: اكيپهاي پزشكي دانشگاه براي واكسينه كردن كودكان زير پنج سال عراقي كه وارد كشور مي شوند، در مرز پيرانشهر مستقر هستند.

وي ادامه داد: پوليوميليت يا فلج اطفال نوعي بيماري ويروسي است كه در آن ويروس مولد بيماري موجب آسيب تعدادي از سلول هاي نخاع شده و به دنبال آن تعدادي از عضلات اندام هاي بيمار فلج مي شوند.

ويروس بيماري فلج اطفال از راه دستگاه گوارش يعني خوردن مواد آلوده وارد بدن بيمار مي شود و سپس بعد از اينكه خود را در گلوي بيمار تكثير كرد به جريان خون وي وارد شده و پس از وارد شدن و جايگزين شدن در نخاع به سلول هاي آن حمله كرده و تعدادي از سلول هاي آن را از بين مي برد و در نتيجه از بين رفتن سلول هاي عصبي نخاع انتقال پيام هاي عصبي مغز به اندام مختل مي شود.

8137/581

سرخط اخبار استان‌ها