۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵
کد خبر: 81124719
T T
۰ نفر

شناسنامه و كارت ملی گرو نگذارید

۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵
کد خبر: 81124719
شناسنامه و كارت ملی گرو نگذارید

تهران - ایرنا- ‌مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال كشور گفت: ودیعه گذاشتن شناسنامه و كارت شناسایی ملی در هر مكانی برای صاحب شناسنامه و گیرنده آن جرم محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی ثبت احوال ، 'مهدی تدین' با بیان اینكه سازمان ثبت احوال كشور سازمان حاكمیتی و زیرساختی است كه یكی از مهم ترین ماموریت هایش صدور اسناد هویتی برای تمامی ایرانیان در اقصی نقاط دنیا است، افزود: مردم نیز موظف به حفظ این اسناد هویتی هستند.

وی اظهار داشت :برای حفظ این سند حاكمیتی مهم، مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود مانند شناسنامه و كارت شناسایی ملی نزد دیگران اكیدا خودداری و كسبه و افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه ، كارت شناسایی ملی افراد به عنوان ودیعه جدا خودداری كنند.

‌مدیركل روابط عمومی سازمان ثبت احوال تصریح كرد: اسناد هویتی وسیله شناسایی افراد است كه به وسیله آن می‌توانند هویت و تابعیت خود را ثابت و از حق خود دفاع كند.

تدین با اشاره به اینكه هویت و تابعیت افراد با اسناد هویتی آنان محرز می ‌شود، تاكید كرد: به همین دلیل مردم باید نسبت به نگهداری ، حفظ و حراست از اسناد هویتی خود نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو مورد سرقت و سوء استفاده قرار نگیرد .

وی افزود: همچنین دست‌كاری در شناسنامه نیز جرم تلقی می‌شود و با توجه به اینكه افراد با این مدرك می ‌توانند در هر شهر یا ارگانی هویت خود را معرفی و یا از حق خود دفاع كنند، بنابر این لازم است در حفظ و نگهداری آن دقت كنند.

اجتمام (1)**9022**1436
۰ نفر