۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۳۷
کد خبر: 81124463
T T
۰ نفر
رشد اقتصادي و رونق توليد اولويت كاري فرماندار جديد دزفول عنوان شد

دزفول- ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه دزفول اولويت كاري خود در سال جديد را رشد اقتصاد و رونق توليد عنوان كرد و گفت:عزم دزفول براي رشد اقتصادي در حوزه هاي مختلف به ويژه در زمينه كشاورزي جزم است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا 'حبيب الله آصفي' در نخستين نشست خبري خود با اصحاب رسانه با بيان اينكه در دزفول وقتي براي بازي سياسي نيست و اولويت در سال جاري تحقق اقتصاد در بخش هاي مختلف به ويژه حوزه كشاورزي است افزود:فرمانداري و مجموعه دستگاههاي اجرايي شهرستان دزفول در روند كاري خود اجازه دخالت ديدگاه سياسي خاصي را نخواهند داد.

وي از ايجاد معاونت اقتصادي در فرمانداري ويژه دزفول با توجه به ظرفيت هاي اقتصادي اين شهرستان خبر داد و اظهار كرد:در اين راستا پيگيري لازم صورت گرفته و منتظر پاسخ وزارت كشور هستيم.

آصفي گفت:شهرستان دزفول با يكصد هزار هكتار زمين كشاورزي توانايي توليد بيش از سه و نيم ميليون تن محصولات كشاورزي را دارد كه اين ميزان معادل سه و نيم درصد كل توليدات كشاورزي كشور است.

وي افزود: كشاورزان اين شهرستان از دانش بالايي در زمينه كشاورزي برخوردار بوده و در زمينه توليد گل نيز سالانه 80 ميليون شاخه گل در دزفول توليد مي شود كه بايد در اين راستا و به منظور بهره گيري از ظرفيت هاي بخش كشاورزي در راستاي رونق اقتصادي دزفول بهره گرفت.

معاون استاندار خوزستان از تامين يك فروند هواپيماي باري براي صادرات محصولات كشاورزي و گل خبر داد و گفت: مذاكرات اوليه در اين خصوص انجام شده و پيش بيني مي شود از فصل آينده صادرات گل از دزفول آغاز شود.

فرماندار ويژه دزفول همچنين با اشاره به وسعت اين شهرستان و جاذبه هاي كم نظير گردشگري و ميراث فرهنگي دزفول افزود:با ايجاد شهرداري بافت قديم در دزفول تلاش مي شود از نابودي اين بافت ارزشمند تاريخي جلوگيري شود.

وي همچنين در پاسخ به انتقاد خبرنگاران از وضعيت نامناسب آسفالت خيابانهاي اين شهر گفت: شهرداري دزفول با توان مضاعف و به دور از حاشيه در حال فعاليت است و 50 ميليارد ريال از بودجه اين شهرداري در سال جديد به خريد آسفالت اختصاص داده است كه بزودي عمليات آسفالت خيابانهاي اين شهر آغاز مي شود.

وي در ادامه با بيان اينكه سالهاي تلخ و سختي در حوزه بودجه واعتبارات عمراني را پشت سر گذاشته ايم افزود: تاثير نامطلوب تحقق نيافتن اين اعتبارات تا سالهاي آينده نيز در شهرستان قابل مشاهده است.

آصفي در خصوص راه اندازي شركت فولاد دزفول نيز افزود:ماشين آلات بخش نورد شركت فولاد دزفول در دست ساخت بوده و در شش ماه آينده به دزفول منتقل شده و نخستين محصول ورق توليدي فولاد دزفول سال آينده به بازار عرضه مي شود.

وي همچنين در رابطه با كارخانه پتروشيمي دزفول نيز گفت:با پيگيري نماينده مردم دزفول و مديران دزفولي مذاكراتي در اين خصوص آغاز شده كه اميدواريم منجر به جذب سرمايه گذار براي راه اندازي اين كارخانه شود.

معاون استاندار خوزستان در ادامه ضمن دعوت از سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در اين شهرستان خاطر نشان كرد: دزفول از ظرفيت هاي بي شماري در بخش هاي مختلف صنعت ، كشاورزي و صنايع جانبي برخوردار است.

وي از ارائه تسهيلات به سرمايه گذاران در دزفول خبر داد و گفت: فرمانداري دزفول و دستگاههاي اجرايي اين شهرستان از هرگونه حمايت و همكاري در زمينه جذب سرمايه گذار كوتاهي نخواهند كرد.

آصفي در ادامه با اشاره به مشكلات بخش كشاورزي دزفول افزود:در حاليكه دغدغه برخي شهرهاي كشور مشكل كمبود توليدات كشاورزي دارند در شهرستان دزفول مازاد توليدات كشاورزي به دغدغه تبديل شده كه بايد با برنامه ريزي زمينه صادرات محصولات كشاورزي دزفول را فراهم كرد.

فرماندار ويژه دزفول در خصوص فعاليت هاي فرهنگي با بيان اينكه در حوزه فرهنگ و هنر كمتر اهل گفت و گو بوده ايم افزود:به منظور بهره مندي مردم شهرستان دزفول از ظرفيت هاي قانوني در بخش فرهنگ و هنر ، قوانين و مقررات بخش فرهنگ و هنر با همدلي بزرگان شهر فرصت اجرا پيدا مي كند.

وي نقش و رسالت مطبوعات را در اين زمينه مهم و اثر گذار دانست و از خبرنگاران خواست در اين زمينه به درستي اطلاع رساني كنند.

آصفي گفت: براي برچيده شدن تك صدايي در جامعه بايد مطبوعات وارد صحنه شوند و فرصت تعامل و گفت و گو در جامعه با كمك مطبوعات فراهم شود.

فرماندار ويژه دزفول اقتضاي دولت دكتر روحاني را قانون گرايي عنوان كرد و گفت: در اين راستا هر چند ممكن است مقاومت و موانعي وجود داشته باشد اما در نهايت به نفع مردم تداوم خواهد يافت.

7278/648