۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۰۱
کد خبر: 81122044
T T
۰ نفر

متخصصان خشكیدگی درختان بلوط زاگرس به ایلام سفر كردند

۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۰۱
کد خبر: 81122044
متخصصان خشكیدگی درختان بلوط زاگرس به ایلام سفر كردند

ایلام- ایرنا- معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: با توجه به موضوع خشكیدگی درختان بلوط منطقه زاگرس، دو گروه متشكل از متخصصان، كارشناسان و خبرنگاران از سوی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری كشور در سفری دو روزه به این استان سفر كرده اند.

'حجت ا... فتحی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: با حضور 'كامران پورمقدم' مدیركل دفتر امور منابع جنگلی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری كشور ، 'منصوره میر ابوالفتحی' متخصص بیماری شناسی گیاهی و 'منصور عبایی' حشره شناس، و جمعی از خبرنگاران رسانه های جمعی،وضعیت خشكیدگی جنگل های بلوط و احیای دوباره این جنگل ها در منطقه زاگرس بررسی می شود.

وی افزود: تخصیص اعتبار برای مقابله و كاهش خشكیدگی درختان بلوط و همه گیر كردن اهمیت این موضوع در ابعاد ملی، از اهداف دیگر این سفر است.

فتحی، دلیل انتخاب استان ایلام برای این طرح را اجرای طرح های وسیع ، كارشناسی شده و عملی متعدد در زمینه بیابان زدایی و حفظ جنگل های این استان دانست كه به عنوان یك نمونه و الگو برای كل كشور معرفی شده است.

وی بیان كرد: دیدار از جنگل های مناطقی چون انارك ، روستای قبله ، تجریان، پایلوت خشكیدگی تنگه دالاب در نوبت صبح، و دیدار از دو طرح منحصر به فرد توالی جنگل در صالح آباد و طرح جام در شهرستان مهران از برنامه های این هیات است.

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: برگزاری نشست خبری،تشكیل كارگروه خشكیدگی درختان بلوط با حضور كارشناسان استان های همسایه ایلام، و تشكیل نشست پرسش و پاسخ از برنامه های این هیات در روز دوم سفر به ایلام است.

فتحی گفت:اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام پارسال به عنوان مجری طرح مبارزه با خشكیدگی درختان بلوط كشور برگزیده شد.

به گزارش ایرنا، 642 هزار هكتار از گستره 20 هزار كیلومتر مربعی استان ایلام دارای پوشش جنگلی است كه بخش زیادی از این جنگل ها را درختان بلوط تشكیل می دهند. ك/3

540/640
۰ نفر