۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81122012
T T
۰ نفر
راه های گسترش همكاری های ایران وسوریه در زمینه صنعت برق بررسی شد

بیروت – ایرنا – راه های گسترش همكاری های ایران و سوریه در زمینه صنعت برق در دیدار یك هیات از وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران با « عماد خمیس» وزیر برق سوریه بررسی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) در این دیدار كه در دمشق برگزار شد همچنین راهكارهای حذف موانع اجرای توافق ها و قراردادهای گذشته بین دو كشور در زمینه برق مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف درباره طرح ها و برنامه های گسترش سیستم برق سوریه در مرحله بازسازی این كشور بویژه در زمینه های تولید ، انتقال و توزیع گفت وگو كردند.

در این دیدار نمایندگان شركت های ایرانی ، میراب ، پارسیان، آذرآب، نیرو، صفا نیكو و مبناسازان حضور داشتند.

وزیر برق سوریه به روابط عمیق دو كشور در همه زمینه ها و تمایل طرفین برای گسترش آن اشاره و به نمایندگی از دولت و ملت سوریه از مواضع ایران و قرار گرفتن تهران در كنار سوریه در مقابله با توطئه ها و جنگ ظالمانه ای كه به این كشور تحمیل شده است، قدردانی كرد.

عماد خمیس برحل همه مشكلات در زمینه همكاری های تهران و دمشق با هدف تحقق منافع دو طرف بویژه در زمینه انرژی برق و توسعه این همكاری ها تاكید كرد و گفت كه دمشق خواستار مناسبات گسترده اقتصادی با شركت های ایرانی و امضای قراردادهای طولانی مدت و همه جانبه با آنها در زمینه صنعت و انرژی برق است.

وی افزود: وزارت برق سوریه برای گسترش همكاری ها با طرف ایرانی در صدد ایجاد دفتر پیگیری روابط با ایران و شركت های ایرانی است تا بسرعت بتوان همه موانع بر سر راه همكاری ها را از بین برد.

« محمدرضا شیبانی» سفیر ایران در سوریه نیز روابط تهران و دمشق را ممتاز و راهبردی خواند و خواستار حل مشكلات همكاری دو كشور در زمینه انرژی برق و تماس های نزدیكتر و بیشتر شركت های ایرانی و وزرات برق سوریه شد.

وی رفع مشكلات را كه مانع گسترش همكاری های بیشتر شده است، با توجه به اینكه تهران و دمشق تصمیم دارند مرحله جدیدی از همكاری ها در زمینه انرژی برق را شروع كنند، ضروری خواند.

« بهرام نظام الملكی» مدیركل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو نیز بر اهمیت همكاری های دو جانبه ایران و سوریه و حل مشكلاتی كه مانع اجرای قراردادهای گذشته بین وزارت برق سوریه و شركت های ایرانی شده است، تاكید كرد.

خاورم ** 1324 **1010

سرخط اخبار جهان