۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81121514
T T
۰ نفر

كمينگاه شكارچيان در اشتهارد شناسايي و تخريب شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81121514
كمينگاه شكارچيان در اشتهارد شناسايي و تخريب شد

كرج- ايرنا- رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان اشتهارد گفت: محيط بانان اين شهرستان موفق به شناسايي و تخريب تله و كمينگاه شكارچيان غيرمجاز شدند.

'علي ناصري' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: حفاظت محيط زيست اشتهارد و حفاظت محيط زيست استان البرز طي عمليات گشت و پايش، كمينگاه و تله شكارچيان در ارتفاعات جارو و كوههاي مشرف به آن را در نزديكي چشمه و آبشخور وحوش منطقه، شناسايي و تخريب كردند.

وي با اشاره به اينكه شكار حيوانات در اوج تشنگي اقدامي ناپسندانه وبه دور ازكرامت انساني است، اظهار داشت: حفاظت از وحوش منطقه با جديت بيشتر در دستور كار قرار دارد و با افراد متخلف برخورد قانوني به عمل خواهد آمد.

***رها سازي يك بهله عقاب طلايي و دو قطعه كبك در طبيعت طالقان

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان طالقان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: روزهاي گذشته گزارشي مبني بر وجود يك بهله عقاب طلايي در نزديكي اتوبان كرج - قزوين كه به علت كنده شدن پرهايش قدرت پرواز ندارد دريافت شد كه با هماهنگي صورت گرفته به اين اداره انتقال يافت.

'حشمت الله كشيري' افزود: پرنده فوق به علت عدم قدرت پرواز ضعيف شده و با هماهنگي هاي به عمل آمده با اداره دامپزشكي شهرستان طالقان تحت تيمار و مراقبت قرار گرفته است.

وي اظهاركرد: با تمهيدات صورت گرفته توسط محيط بانان اين اداره عقاب طلايي و دو قطعه كبك وحشي به دامان طبيعت بازگشتند.

رئيس اداره محيط زيست طالقان با اشاره به اينكه عقاب طلايي جزو پرندگان حمايت شده بوده و در مناطق كوهستاني زندگي كرده و از زيستگاههاي مهم آن در ايران رشته كوههاي البرز و زاگرس مي باشد، افزود: اين پرندگان شكاري به علت قرار گرفتن در رأس هرم غذايي، در اكوسيستم ها نقش عمده اي در تعادل جمعيت پستانداران كوچك و بزرگ دارد.



*** كشف و ضبط يك رشته تورساليك و دو رشته تورنامريي توسط محيط بانان اداره حفاظت محيط زيست طالقان

وي همچنين در ادامه به كشف و ضبط يك رشته تور ساليك و دو رشته تور نامريي توسط يگان حفاظت اين اداره در حين گشت و كنترل بخش بالاطالقان اشاره كرد و گفت: ماموران يگان حفاظت اين اداره در حين گشت زني به يك مورد تخلف شروع به صيدغيرمجازماهي با تور ساليك برخورد و ضمن ضبط آلات صيد از هرگونه تخلف جلوگيري بعمل آوردند.

كشيري بيان كرد: در اين راستا محيط بانان موفق به دستگيري دو نفر كه با دو رشته تورنامريي اقدام به صيد غيرمجاز 55 قطعه ماهي نموده بودند، شده و ضمن ضبط آلات صيد غيرمجاز ،متخلفين به جهت تنظيم صورت جلسه تخلف به اداره انتقال يافته و مبلغ پنج ميليون و 550 هزار ناشي از صيدغيرمجاز محكوم شدند.ك/3

693/ 691

سرخط اخبار استان‌ها