۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 81121506
T T
۰ نفر
حمايت از صنعت گردشگري براي توسعه آذربايجان شرقي ضروري است

تبريز - ايرنا - معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي از صنعت گردشگري به عنوان يكي ازمحورهاي توسعه استان ياد كرد و خواستار حمايت همه‌ جانبه و مسوولانه دستگاه‌ هاي اجرايي و اداري از اين بخش شد.

محمدصادق پورمهدي روز دوشنبه در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري استان كه درمنطقه گردشگري سد امند تبريز و با هدف بررسي عيني مشكلات اين طرح تشكيل شد، گفت: در دولت جديد همه بايد با همدلي استان را آباد و مشكلات را حل كنيم و اين امر جز با همت سرمايه‌ گذاران متعهد و دلسوز و مشاركت فراگير بخش خصوصي محقق نمي ‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه مسوولان دستگاه‌ هاي اجرايي بايد همگام با سياست ‌هاي دولت تدبير و اميد، فضاي جذب سرمايه ‌را در استان آماده كنند، افزود: حذف تشريفات زايد، تسريع در صدور مجوزها و پاسخ به استعلامات بخش گردشگري از سوي ادارات و دستگاه ‌هاي اجرايي و فرهنگي در اين زمينه مورد تاكيد است.

پورمهدي با اشاره به مشكلات اقتصادي و چشم‌ انتظار بودن ميليون‌ها جوان تحصيل‌ كرده براي اشتغال، گفت: براي خروج از اين وضعيت راهي جز حمايت از بخش خصوصي و استفاده از ظرفيت‌ هاي سرمايه ‌گذاران نداريم.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به ظرفيت ‌هاي گردشگري استان افزود: فضاي فعاليت در اين بخش بايد به گونه‌ اي باشد كه براي بخش خصوصي و سرمايه ‌گذاران جاذبه داشته و آنها از سود معقول و امنيت سرمايه خود در اين فضا اطمينان داشته باشد.

پورمهدي با تاكيد بر اين كه رويكرد همه مسوولان و مديران بايد خدمت به مردم و حل مشكلات جامعه باشد، اضافه كرد: هيچ گونه كوتاهي در پاسخ به استعلامات و صدور مجوزهاي لازم براي اجراي طرح‌ هاي گردشگري قابل پذيرش نبوده و همه موظف به انجام وظيفه و حمايت از سرمايه‌ گذاران اين بخش هستيم.

وي با اشاره به تشكيل جلسه كارگروه گردشگري در حاشيه سد امند، هدف از اين كار را آشنايي مسوولان با مشكلات طرح ‌هاي گردشگري و تصميم ‌گيري عيني و كاربردي در مورد آنها ذكركرد و گفت: اين امر علاوه برسرعت عمل، موجب دلگرمي و تقويت هرچه بيشتر بخش خصوصي و اطمينان آنها به همت مسوولان است.

وي به مزيت‌ها و نقش موثر طرح گردشگري حاشيه سد امند تبريز در رونق اقتصادي و اشتغال منطقه اشاره كرد و خواستار تسريع در تكميل و بهره ‌برداري اين طرح شد.

دراين نشست كه با حضور روسا و مديران كل دستگاه‌ هاي اجرايي استان برگزارشد، ضمن بررسي آخرين وضعيت اين طرح، نسبت به حل مشكلات آن در بازه زماني معين ازسوي هر يك از دستگاه‌ هاي مسوول تصميم ‌گيري شد.

طرح گردشگري حاشيه سد امند تبريز در 18 كيلومتري جاده تبريز- مرند و در زميني به مساحت 137 هكتار توسط بخش خصوصي در حال اجراست و با توجه به چشم ‌انداز و موقعيت منطقه، پيش ‌بيني مي‌شود با تكميل و بهره‌ برداري از آن، اين منطقه در آينده نزديك به يكي از اماكن تفريحي و گردشگري جذاب و پررونق براي مردم آذربايجان و گردشگران داخلي و خارجي تبديل شود.

7233/587