۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۲۱:۱۳
کد خبر: 81119146
T T
۰ نفر
بيش از 27 ميليارد ريال اعتبار ملي جذب كشاورزي نهاوند شده است

نهاوند – ايرنا - مدير جهاد كشاورزي نهاوند گفت:در سال گذشته به منظور اجراي طرحهاي كشاورزي در نهاوند از محل منابع ملي 27 ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار جذب بخش كشاورزي اين شهرستان شده است .

به گزارش ايرنا'احد ظفري' روز شنبه در شوراي اداري اين شهرستان افزود: اين اعتبارات صرف تكميل ايستگاه پمپاژ آب روستاي زرامين ، نهر روستاي وهمان ،نهر و كانال آب رساني شهر برزول شده است .

وي افزود: همچنين از محل اين اعتبارات بيش از 13 ميليارد ريال نيز صرف تكميل نهر شعبان شده است كه با پايان يافتن اين طرح 18 كيلومتر از اين نهر مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي گفت: اين شهرستان در زمينه تامين تجهيزات مكانيزاسيون و ادوات كشاورزي 39 ميليارد ريال هزينه نموده است كه در اين زمينه از شهرهاي موفق استان بوده است .

وي از اجراي عمليات مبارزه با سن غلات در شهرستان خبر داد و افزود: امسال در سطح شهرستان مجموعا 35 هزار هكتار از اراضي زير كشت گندم و جو آبي و ديم قرار گرفته كه تا كنون از اين ميزان 17 هزار و 855 هكتار سن زدايي شده اند .

وي گفت: در اين عمليات 45 اكيپ سن زدايي شامل 12 اكيپ دولتي و 33 اكيپ بخش خصوصي با بهره گيري از 700 دستگاه سمپاش و با مشاركت دستگاههاي دولتي فعاليت داشته اند .

وي همچنين گفت: از آغاز سال زراعي جاري به منظور كشت ذرت در مزارع شهرستان 55 تن ذرت بين بهره برداران توزيع شده كه در دو هزار و 200 هكتار زمين كشت شده است.

وي همچنين از افزايش ميزان بارندگيها در سال زراعي جاري خبر داد و گفت: از ابتداي فصل بارندگي در نهاوند تا كنون 319 ميليمتر بارندگي كه بيشتر آنها به صورت وجود داشته كه در مقايسه با سال گذشته از افزايش 46 ميليمتري برخوردار بوده است.

وي ابراز اميدواري نمود كه امسال با توجه به مناسب بودن فصل بارشها شاهد افزايش توليد محصولات كشاورزي در استان باشيم.

در شهرستان نهاوند مجموعا 67 هزار و 644 هكتار از اراضي زير كشت محصولات كشاورزي قرار دارند كه سالانه 620 هزار و 614 تن انواع محصولات كشاورزي و باغي با ارزش افزوده هفت هزار و 170 ميليارد ريال از آن بدست مي آيد.

7526/551