۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 81113071
T T
۰ نفر
شهروندان با صرفه جويي مانع از جيره بندي آب شوند

تهران بزرگ - ايرنا - استاندار تهران يكي از مشكلات اساسي تهران را آب شرب دانست و گفت: اگر شهروندان 20 درصد در مصرف آب صرفه جويي نكنند، مجبور به جيره بندي آب مي شويم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد حسين هاشمي در پنجاه و پنجمين جلسه علني شوراي شهر تصريح كرد: تعامل و همكاري مناسبي بين اعضاي شوراي شهر، شهرداري و استانداري وجود دارد.

وي گفت: اين در حالي است كه در هشت سال گذشته هيچ گونه تعامل و ارتباطي ميان دستگاه حاكميت و شهرداري وجود نداشت.

استاندار تهران خدمت رساني بدون منت را با تعامل و همكاري شهرداري، شوراي شهر و استانداري ممكن دانست .

هاشمي بحث آلودگي هواي تهران، رفع و ساماندهي صنايع تهران وحومه، اجراي طرح تفصيلي، جمع آوري معتادان خياباني را از جمله مسائل مورد بحث اين استان عنوان كرد.

هاشمي با بيان اينكه سلامت از اولويت هاي تهران است، افزود: در حال حاضر غالب بر 8 ميليون و 500 هزار نفر در تهران زندگي مي كنند كه بر اساس گزارش هاي سازمان بهداشت جهاني، هوا يكي از علل بروز سرطان است.

استاندار تهران افزود: رفع آلودگي هوا وظيفه يك دستگاه نيست و شهرداري، شوراي شهر، وزارت كشور و استانداري نمي توانند به تنهايي آن رارفع كنند.

وي با اشاره به جلسات كميته اضطراري آلودگي هوا يادآور شد در سال گذشته قصد تعطيلي تهران به دليل آلودگي هوا را داشتيم كه رييس جمهوري مخالف بودند و تاكيد داشتند نبايد تهران تعطيل شود.

وي ادامه داد: آلودگي هوا در سال گذشته در هيات دولت مطرح شده و رييس سازمان محيط زيست اقدامات خوبي را در اين بخش انجام دادند كه اميدواريم ادامه پيدا كند.

وي با ارايه آماري در خصوص تاكسي هاي فرسوده گفت: صد هزار خودرو فرسوده در تهران بايد از رده خارج شوند و خودروي جديد با بنزين يورو 4 جايگزين شود.

هاشمي اظهار كرد: 8600 تاكسي پيكان، 22 هزار تاكسي سمند و پرايد و 30 درصد خودروهاي آژانس ها فرسوده هستند.

وي همچنين گفت: وزراي صنعت معدن تجارت و نفت وعده هايي را در اين خصوص داده اند و قرار است اقدامات خوبي در خصوص توزيع بنزين يور 4 در تهران انجام شود.

هاشمي تاكيد كرد: طبق اعلام وزير صنعت معدن تجارت تا پايان خردادماه سال جاري تمام توليدات ايران خودرو و سايپا مطابق با مصرف بنزين يورو 4 است.

استاندار تهران همچنين با اشاره به استقرار صنايع در شهر تهران اين موضوع را نگران كننده دانست و گفت: ساماندهي صنايع در تهران با همكار ي شهرداري و استانداري انجام شود.

وي خاطر نشان كرد: حريم شهر تهران از ديگر معضلات است و هيچ استاني نيست كه داراي هويت باشد ولي تهران اينگونه است.

وي همچينين اجراي طرح تفصيلي شهر تهران را از ديگر موضوعات دانست و گفت: اجراي اين طرح نامناسب بوده و ساختمان هاي 5 طبقه در كوچه هاي 6 متري جنوب شهر ساخته مي شود.

وي با بيان اينكه در تهران هر روز زلزله رخ مي دهد، افزود: اين زلزله ها در ريشتر كم اتفاق مي افتد اما بايد تمهيدات لازم در ساخت و سازها مورد توجه قرار گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه معماري ايراني اسلامي در ساختمان ها ناديده گرفته مي شود، اظهار كرد: حتي در مسكن مهر كه دولت متولي ساخت آن بود هيچ اثري از معماري ايراني اسلامي ديده نمي شود.

وي همچينين با اشاره به اينكه 55 در صد زيرساخت هاي برق در استان فرسوده است، خاطر نشان كرد: زيرساخت هاي برق بيش از 25 سال است كه نصب شده و مشكلاتي را به همراه داشته است.

هاشمي توجه به گردشگري را از ديگر مسائل استان تهران برشمرد و گفت: مركز جذب سرمايه گذاري طي يك ماه آينده در استان راه اندازي مي شود تا بحث گردشگري شرايط بهتري را پيدا كند.

تهرام/7244/1392/ 699
۰ نفر