۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۵۷
کد خبر: 81112540
T T
۰ نفر
ربیعی: طرح بیمه ایرانیان و بیمه اجباری بزودی تقدیم دولت می شود

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: طرح بیمه ایرانیان و بیمه اجباری بزودی تقدیم دولت می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی درهمایش مشترك استانداران و فرمانداران سراسر كشور، افزود: مقرر شد امسال برای پنج میلیون نفر بیمه درمانی علاوه بر موارد كنونی اضافه شود و همه هدف ما این است كه پایه بیمه افزایش یابد.

وی همچنین بر تقویت بیمه روستائیان تاكید كرد و گفت: تلاش خواهد شد سرانه روستائیان در این خصوص از پنج به حدود 14 هزار تومان افزایش یابد.

ربیعی یادآور شد: ادامه توزیع سبد كالا همچنان در برنامه است و تلاش خواهد شد مشكلات اجرای گام نخست آن برطرف شود.

به گفته ربیعی، سبد كالا طوری توزیع می شود كه مردم بتوانند آزادانه و به شكل كارتی خرید كنند.

این مقام مسئول افزود: پس از اینكه آمار افرادی كه كمتر از 600 هزار تومان حقوق می گیرند، مشخص شود برنامه مهمی برای این افراد خواهیم داشت.

وزیر تعاون، كار و رفاه امور اجتماعی با تاكید بر اینكه در زمینه اشتغال و تولید وظیفه سنگینی برعهده مسئولان قرار دارد، گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید سالانه هفت درصد رشد در زمینه اشتغالزایی داشته باشیم.

ربیعی اظهار داشت: برای هر استان طرح آمایش اشتغال كه مراحل نهایی آن در حال انجام است را مدنظر قرار داده ایم.

وی با تاكید بر اینكه در زمینه اشتغال وظیفه سنگینی برعهده مسئولان است، گفت: طبق اطلاعات مركز آمار ایران گام های اولیه را به خوبی برداشته ایم و اندكی بیكاری كاهش یافته كه البته برای رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی را پیش رو داریم.

وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه باید اشتغال در روستاها و اشتغال زنان را در برنامه ریزی مورد توجه قرار دهیم، تصریح كرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در كشور باید سالانه 7 درصد رشد در زمینه اشتغال زایی داشته باشیم.

ربیعی همچنین به كمبودها و مشكلات در بخش تعاون اشاره كرد و خواستار همكاری بیشتر برای بهبود شرایط در این زمینه شد.

اقتصام(1)9123**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد