۱۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81106772
T T
۰ نفر
آیین های عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س)در شهرستان مشگین شهر، گرمی و نیر

مشگین شهر- گرمی - ایرنا- در سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) جای جای شهرستان مشگین شهرو گرمی مغان غرق در ماتم وعزا بود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امروز دستجات عزاداری در شهرستان مشگین شهر پس از زیارت قبور شهدای گمنام در خیابانها به حركت درآمده وبا انجام مراسم سینه زنی به عزاداری پرداختند .

همچنین ایستگاههای صلواتی دایر شده در مسیر عبور دستجات عزاداری نیز از شهروندان وعزاداران پذیرائی كردند.

امروز امامزاده های شهرستان مشگین شهر از جمله سید سلیمان فخر آباد، سید جعفر اونار ،سید ابراهیم لاهرود، سید عمادالدین رضی وسید احمد ومحمد آلنی نیز مملو از زائران ومیهمانان نوروزی بود در آخرین روزهای تعطیلات عید نوروزدر این اماكن مذهبی حضور یافته بودند

به گزارش ایرنا، دسته عزاداری متشكل از هیات های مذهبی گرمی نیز با حركت در سطح شهر و تمركز در مقابل مسجد جامع گرمی به عزاداری پرداخت.

عاشقان اهل بیت ع با پوشیدن جامه سیاه،دایر كردن ایستگاه صلواتی،توزیع چای و شربت و شركت در مراسم عزاداری در غم شهادت مادر حسنین ع اشك ماتم ریختند.

برخی از اهالی نیز در ایام فاطمیه با توزیع آش نذری از عزاداران حضرت فاطمه س پذیرایی كردند.

همچنین به همین مناسبت بقعه امام زاده در قلعه برزند گرمی نیز شاهد خیل عظیم عاشقان اهل بیت ع است.زائران این حرم با شركت در آئین عزاداری در رثای دختر گرامی پیامبر خدا ص سوگواری كردند.

مساجد و تكایای مراكز بخشهای انگوت و موران و برخی از روستاهای دیگر شهرستان گرمی نیز از چندی پیش شاهد برپایی مراسم عزاداری است.

در شهرستان نیر عزاداران با حضور در مساجد، حسینیه ها، تكیه ها و بقاع متبركه به عزاداری برای مادر اهل بیت(ع) پرداختند.

دسته های عزاداری هیات های مختلف مذهبی نیز هم اكنون از مسجد جامع نیر به سمت مسجد حنت سرا حركت كرده و عزاداری كردند.

پایگاه های نذورات مردمی نیز در سطح شهر برپا شده و از عزاداران و سوگواران فاطمی پذیرایی می كنند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با نصب پرده ها و پرچم های عزا، خود را برای برگزاری هرچه باشكوه تر مراسم شهادت حضرت زهرا (س) آماده كرده اند.

سخنرانان، مداحان و شاعران نیز با بازگو كردن نقش حضرت فاطمه ی زهرا (س) در حفظ و بقای ارزشهای دین مبین اسلام، زندگی پربار آن حضرت را بهترین الگو برای یك زن مسلمان توصیف كردند.

بمناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مكرم حضرت فاطمه (س) در شهرنیر با حضور خیرین یك هزارو800غذای نذری پخت شده ودربین عزاداران توزیع شد.

7117/7124/530/7116