۱۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۹:۱۰
کد خبر: 81106274
T T
۰ نفر
كشف 12 بشكه مواد انفجاری در افغانستان در آستانه انتخابات

كابل - ایرنا - 12 بشكه حاوی مواد انفجاری در كابل و دایكندی دو شهر بزرگ افغانستان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی این كشور، كشف و ضبط شد.

اداره امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه با ارسال خبرنامه ای به ایرنا اعلام كرد: تروریست ها قصد داشتند با استفاده از این مواد منفجره در امنیت انتخابات روز شنبه افغانستان اخلال ایجاد كنند.

بر اساس این گزارش تروریست ها قصد داشتند از این مقدار مواد منفجره در حملات خود علیه مراكز انتخاباتی استفاده كنند.

در تازه ترین مورد از این حملات ، یك مهاجم انتحاری ملبس به لباس نیروهای پلیس افغانستان ظهر امروز (چهارشنبه) بمب همراه خود را مقابل درب ورودی وزارت كشور افغانستان منفجر كرد كه بر اثر آن 6 پلیس كشته شدند.

این حمله پس از حمله چهار مهاجم مسلح به هتل كابل سرینا كه بر اثر آن 9 تن از جمله 4 خارجی كشته شدند و دو حمله به دفاتر كمیسیون مستقل انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، چهارمین حمله ای بود از آغاز سال 1393 در كابل پایتخت افغانستان روی داد.

در حالیكه 3 روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان باقی مانده است نیروهای طالبان حملات مسلحانه و عملیات انتحاری خود را افزایش داده اند.

قرار است 12 میلیون نفر از واجدان شرایط شركت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان روز 16 فروردین رای خود را به 6 هزار و 428 صندوق های رای در این كشور بریزند.

آساق**1078**1501
۰ نفر