۹ فروردین ۱۳۹۳، ۶:۴۴
کد خبر: 81101700
T T
۰ نفر
امید جست وجوگران برای یافتن هواپیمای مالزی افزایش یافت

كوالالامپور- ایرنا - جست و جوگران بین المللی كه یافتن اثری از هواپیمای پرواز ام.اچ 370 در آب های اقیانوس هند را دنبال می كنند روز شنبه برای نخستین بار اظهارامیدواری كردند بتوانند سقوط این پرواز را در آب های این اقیانوس تایید كنند.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای مشاركت كننده در عملیات چندملیتی روز گذشته چند شیء شناور را در آب های منطقه ای از اقیانوس هند یافتند و امروز جست و جوها بر این نقطه متمركز شده است.

رسانه های استرالیا به نقل از مقامات تاكیدكردند كه اجسام یافت شده باید مورد بررسی قرار گیرد و اكنون كشتی هایی از چین و استرالیا به منطقه جست و جو اعزام شده اند.

سازمان ایمنی دریایی استرالیا اعلام كرد: یك كشتی چینی اواخر روزجمعه در منطقه مستقر بوده و در حال طی مسیر برای رسیدن به موقعیتی است كه اشیاء مشاهده شده است.

شین هوا نیز گزارش داد این كشتی در اواخر روز جمعه مورد عمده ای به جز چند شیء شناور كوچك به رنگ روشن مشاهده نكرده است.

بنابراین گزارش ها، كشتی های نیروی دریایی استرالیا انتظار می رود در اواخر روز شنبه به این منطقه برسند و چهار كشتی چینی نیز در مسیر رفتن به این موقعیت هستند.

بیش از 150 مسافر از 239 مسافر و خدمه بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی چینی بودند.

مقام های نیوزیلندی مشاركت كننده در طرح جست و جو نیز اعلام كردند دوربین های یك هواپیمای این كشور 11 شیء 50 تا 100 سانتی متری را كه بسیاری از آن ها مستطیل شكل بوده اند، در دریا ثبت كرده است.

به گفته این مقام ها، نمی توان تایید كرد كه به طور حتم این قطعات مربوط به هواپیمای مالزی بوده است. زمانی این مساله روشن می شود كه یك كشتی این اشیاء شناور را از آب بگیرد و از لحاظ فیزیكی مورد بررسی قرار گیرند.

10 فروند هواپیما از شش كشور استرالیا، چین، ژاپن، نیوزیلند، كره جنوبی و آمریكا در عملیات جست و جو در حدود یكهزار و 100 كیلومتری شمال شرقی این كشور در حال تلاش برای یافتن اثری از هواپیما هستند.

'هشام الدین حسین' وزیر دفاع و سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی نیز گفت: جست و جو اكنون به یك منطقه متمركز شده و شرایط آسان تر از قبل است.

سازمان ایمنی دریایی استرالیا روز پنجشنبه براساس تجزیه و تحلیل داده های رادارهای بین دریای چین جنوبی و تنگه مالاكا قبل از ناپدیدشدن هواپیما، در خصوص منطقه جست و جو تجدیدنظر كرد.

این اطلاعات نشان می دهد سرعت هواپیما در طول مسیر بیشتر از میزان تخمین زده شده بوده است بنابراین افزایش سرعت منجر به افزایش مصرف سوخت شده و فاصله پیمودن هواپیما به جنوب اقیانوس هند نیز كاهش می یابد.

منطقه جدید مورد جست و جو به خشكی نزدیك تر است و ضمن بهترشدن آب و هوا، هواپیماها نیز زمان بیشتری را صرف جست و جو قبل از پایان سوخت گیری می كنند.

بخش مورد جست و جو اكنون در یكهزار و 100 كیلومتری شمال شرق استرالیا و شهر پرت قرار گرفته و استرالیا نیز موقعیت ماهواره های خود را به روی این منطقه متمركز كرده است.

زمان بسرعت برای یافتن جعبه های سیاه هواپیما در حال پایان است. اكنون 22 روز از زمان ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 می گذرد و تا هشت روز دیگر انرژی دو جعبه سیاه برای ارسال سیگنال های رادیویی به پایان می رسد.

تجهیزات تخصصی آمریكا برای یافتن این دو جعبه سیاه هواپیما به پرت منتقل شده است تا محل تقریبی را مورد كنكاش قرار دهد.

آساق**1611

سرخط اخبار جهان