۴ فروردین ۱۳۹۳، ۲۰:۵۸
کد خبر: 81098101
T T
۰ نفر
سخنگوي سپاه مرزي پاكستان: از كشته شدن مرزبان ربوده شده ايراني اطلاعي نداريم

اسلام آباد - ايرنا - سخنگوي سپاه مرزي پاكستان با اشاره به اينكه عمليات براي يافتن نيروهاي ايراني ادامه دارد ، گفت: ما درباره گزارش هاي منتشر شده مبني بر كشته شدن يكي از پنج مرزبان ربوده شده ايران توسط تروريست ها اطلاعاتي نداريم.

'وصي خان' كه در شهر 'كويته' مركز ايالت بلوچستان در جنوب غربي پاكستان مستقر است دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در اسلام آباد افزود: عمليات نظامي بمنظور پاكسازي اشرار منطقه و همچنين بازيابي مرزبانان ايراني در مناطق مورد نظر و از قبل شناسايي شده در ايالت بلوچستان تداوم دارد.

وي تاكيد كرد: با همكاري مشترك دولت ايالتي بلوچستان و نيروهاي سپاه مرزي ؛ عمليات هدفمندي جهت شناسايي محل نگهداري مرزبانان ربوده شده ايران آغاز شده و ما اطمينان داريم در آينده اي نزديك با انجام اقدامات موثر نتايج موفقي بدست مي آيد .

از سوي ديگر ؛ يك مقام آگاه در سفارت كشورمان در اسلام آباد نيز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با تاكيد براينكه خبر منتشره برخي رسانه هاي خارجي از مرگ مرزبان ايراني از سوي مقامات مسوول پاكستاني تاييد نشده؛ افزود : بخش هاي مختلف سفارت در حال گفت وگو با مقام هاي پاكستاني هستند و اگر اخبار موثقي درباره وضعيت مرزبانان ربوده شده ايراني كسب شود در اختيار رسانه هاي خبري قرار مي گيرد .

تماس خبرنگار ايرنا با خانم 'تسنيم اسلم' سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان در اسلام آباد بمنظور اطلاع از نقطه نظرات مقام هاي دولت پاكستان در ارتباط با گزارش هاي منتشر شده برخي سايت هاي خارجي درباره قتل يكي از مرزبانان ايراني (كه به تاييد مقام هاي پاكستاني نرسيده ) ميسر نشد.

دفتر اين مقام پاكستاني تاكنون پاسخي در اين خصوص باتوجه به ارائه سوال خبرنگار ايرنا ؛ ارسال نكرده است.

علي عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشورمان گفت : خبر كشته شدن يكي از پنج مرزبان ايراني در پاكستان موثق نيست و تاييد نمي شود.

اين در حالي است كه معاون امنيتي و انتظامي استاندار سيستان و بلوچستان خبر شهادت يكي از مرزبانان ربوده شده ايراني توسط گروهك تروريستي را تاييد كرد.

علي اصغر ميرشكاري روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: بر اساس تحقيقات به عمل آمده ،ˈجمشيد دانايي فرˈ تنها درجه دار پنج مرزبان ربوده شده به شهادت رسيده است.

گروهك تروريستي جيش العدل 17بهمن سال گذشته(1392) پنج نفر از مرزبانان ايران را در منطقه «جكيگور» در شرق كشورمان گروگان گرفت و به خاك پاكستان انتقال داد.

آساق**ا.ر**1095 **1917

سرخط اخبار جهان