۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶
کد خبر: 81097405
T T
۰ نفر

تركان: حاشیه رود ارس بهترین ظرفیت گردشگری است

۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶
کد خبر: 81097405
تركان: حاشیه رود ارس بهترین ظرفیت گردشگری است

تبریز - ایرنا - مشاورییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور گفت: رودخانه ارس از بهترین ظرفیت های گردشگری است و حاشیه ان می تواند با سایر پتانسیل های گردشگری كشور رقابت كند.

'اكبر تركان' روز یكشنبه در بازدید از منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس، افزود: حاشیه رودخانه ارس قدرت بسیاری برای رقابت با حاشیه رودخانه زاینده رود اصفهان دارد.

وی با بیان اینكه سال های گذشته در حوزه گردشگری كارهای خوبی انجام شده است كه قابل تحسین است، اظهار كرد: اما حاشیه رودخانه ارس در این زمینه فراموش شده بود كه باید اقدامات اساسی و زیربنایی برای گردشگری این منطقه صورت بگیرد.

وی گفت: ساحل رودخانه ارس به طول سه كیلومتر در حال آماده سازی برای اجرای طرح های گردشگری است و این كار پتانسیلی عظیم و نیرومند برای ارس جهت رقابت با تمام جاذبه های گردشگری ایران خواهد بود.

تركان ادامه داد: محور توسعه منطقه آزاد ارس صنعت است و بر اساس پتانسیل های صنعتی توسعه می یابد و این منطقه علاوه بر ظرفیت های توسعه ای در این حوزه، ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری نیز دارد و نگاه ویژه و متكی به رودخانه ارس سرمایه گذاران را برای توسعه گردشگری تشویق می كند.

وی نوروز 93 را آزمون خوبی برای ارزیابی عملكرد مناطق آزاد در حوزه گردشگری دانست و گفت: یكی از مهمترین اهداف من از بازدید مناطق آزاد در ایام نوروز ارزیابی برنامه های گردشگری مبتنی بر توسعه و ترویج گردشگری حلال در این مناطق است.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور، هدف از ترویج گردشگری حلال را پرهیز از تفریح های گناه آلود عنوان كرد و گفت: تلاش ما الگوسازی این طرح در مناطق آزاد و فراهم كردن زمینه های تفریح و گردش مورد پسند مردم ایران است.

تركان اظهار كرد: برنامه های ویژه نوروز در ارس دستاوردهای خوبی داشته و 65 برنامه متنوع برای شادی و لذت مردم تدوین شده و در حال اجراست.

7236/587/ 1539
۰ نفر