۳ فروردین ۱۳۹۳، ۷:۴۶
کد خبر: 81096987
T T
۰ نفر

درگيري تظاهركنندگان با پليس در مادريد

۳ فروردین ۱۳۹۳، ۷:۴۶
کد خبر: 81096987
درگيري تظاهركنندگان با پليس در مادريد

مادريد - ايرنا- منابع پليس اسپانيا اعلام كردند كه در جريان درگيري تظاهر كنندگان با پليس در مادريد ، 17 تن دستگير و 27 نفر ديگر مجروح شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري اروپاپرس ، هزاران تن از مردم سراسر اسپانيا كه از يك ماه پيش از شهرهاي خود به سوي مادريد حركت كرده بودند ، بعدازظهر شنبه در تظاهراتي گسترده عليه رياضت هاي اقتصادي و دفاع از تغييرات سياسي و اجتماعي در اين كشور، شركت كردند .

اعتراضات مذكور موسوم به 'تظاهرات شان و كرامت' ، تشكلي از 7 ستون تظاهر كنندگان از شرق ، جنوب ، شمال غربي ، شمال ، شمال شرقي ، جنوب شرقي‌ و جنوب غربي بود كه تمامي ايالت هاي كشور را در بر گرفت .

اين تظاهرات كه از ميدان 'آتوچا' واقع در جنوب مادريد آغاز شد و پس از گذشتن از چندين خيابان مركزي در ميدان 'كلون' خاتمه يافت.

تظاهر كنندگان پس از خاتمه تظاهرات به سوي دفتر حزب حاكم 'مردمي' در خيابان 'خنووا' كه در نزديكي‌ هاي ميدان كلون واقع است به حركت درآمدند اما در آنجا با تدابير شديد امنيتي كه راه را بر آنها مسدود كرده بودند مواجه شدند .

پافشاري تظاهركنندگان براي تجمع در مقابل اين دفتر، باعث آغاز درگيري ها شد كه در اين درگيري ها 27 تن مجروح شدند. 20 نفر از مجروحان پليس هستند.

اروپام **1234**3404

سرخط اخبار جهان