۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۱۵
کد خبر: 81088890
T T
۰ نفر
باید بسترهای مناسب برای رضایت و آسایش گردشگران نوروزی فراهم شود

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید بسترهای مناسب برای اسكان، رضایت و آسایش گردشگران و میهمانان نوروزی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در دیدار با مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: هماهنگی و تعامل مردم و دستگاههای متولی گردشگری در راستای ایجاد بسترهای مناسب برای رضایت و آسایش مسافران نیز ضروری است و باید در این ایام مساجد شهر و نمازخانه های بین شهری و جاده ای باز بوده و از لحاظ نظافت و امكانات، توجه ویژه ای به این جایگاه ها شود.

وی اظهار كرد: هم اكنون بسیاری از استان ها از این مقوله برای كسب درآمد استفاده می كنند و ما نیز باید این بسترها را توسعه دهیم.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این دیدار خواستار انعكاس مسائل مربوط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از تریبون نماز جمعه و ائمه جماعت استان و همراهی عموم مردم و دستگاههای متولی امر گردشگری بخصوص در این ایام شد.

مظفر عباس زاده اظهار كرد: نظارت بر اماكن تاریخی و گردشگری در این ایام تشدید می شود و برخورد قانونی و قاطع با متخلفان صورت می گیرد.

عباس زاده افزود: به علت تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با ایام نوروز رعایت احترام این ایام از لحاظ مسائل دینی و اخلاقی ضروری است و بسیاری از برنامه های اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز امسال با توجه به این ایام تدوین شده است.

آذربایجان غربی دارای یك هزار و 470 اثر، بنا، محوطه و تپه تاریخی همراه با جاذبه های طبیعی بسیار است كه سالانه بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی از این مكان ها بازدید می كنند.

دو مجموعه جهانی قره كلیسای ماكو و تخت سلیمان تكاب و غار تمتمان، آبشار سلوك و سوله دوكل ارومیه و غار سهولان مهاباد از جمله آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی این استان می باشند.

7125/۵۸۱/506
۰ نفر