۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۲۳:۰۴
کد خبر: 81087485
T T
۰ نفر
بان كی مون بار دیگر بر اهمیت مشاركت ایران برای حل بحران سوریه تاكید كرد

سازمان ملل، ایرنا - دبیر كل سازمان ملل تاكید كرد ایران از كشورهای بسیار مهم منطقه خاور میانه است و می تواند نقش مهمی در حل بحران سوریه داشته باشد.

به گزارش ایرنا بان كی مون روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت ایران می تواند به باز شدن گره كنونی در مذاكرات صلح در سوریه كمك كند.

وی افزود : مقام های ایرانی می توانند از نفوذ خود برای متقاعد كردن مقام های سوری به منظور مشاركت سازنده تر استفاده نمایند.

دبیركل سازمان ملل به سفر اخضر ابراهیمی نماینده ویژه خود در امور سوریه به تهران اشاره كرد و گفت : سفر اخضر ابراهیمی به تهران و رایزنی با مقام های ایرانی درخصوص بحران سوریه می تواند بسیار مفید و سازنده باشد.

بان كی مون دبیركل سازمان ملل 48 ساعت قبل از شروع مذاكرات ژنو دو از جمهوری اسلامی ایران به منظور شركت در آن نشست دعوت به عمل آورد اما كمتر از 24 ساعت تحت فشار آمریكا و چند گروه خاص از دعوت خود منصرف شد.

بعد از شكست مذاكرات ژنو دو بسیاری از تحلیلگران و كارشناسان ضمن انتقاد از بان كی مون به خاطر انصراف از دعوت خود، مشاركت نداشتن ایران به عنوان یك بازیگر مهم منطقه ای را یكی از عوامل اصلی شكست كنفرانس بین المللی صلح سوریه دانستند كه در روز های بیست دوم ژانویه در شهر مونترو سوئیس برگزار شد.

اروپام 1908

سرخط اخبار جهان