۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81068321
T T
۰ نفر
مدير پايگاه خبري: جنگ قدرت در تركيه توسط آمريكاو رژيم صهيونيستي طراحي شده است

آنكارا - ايرنا - 'ضيا ترك يلماز' مدير پايگاه خبري اسلامگراي 'راست خبر' تركيه گفت: جنگ قدرت بين دولت آنكارا و 'جماعت گولن' را آمريكا و رژيم صهيونيستي طراحي كرده اند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، ترك يلماز در مقاله اي در اين پايگاه خبري نوشت: جنگ قدرتي كه بيش از دو ماه است در بين شركاي ائتلاف پيشين در تركيه جريان دارد ، روز به روز شدت بيشتري مي گيرد و اين جنگ بيش از آنكه توسط طرف هاي داخلي درگير تشديد شود، از سوي قدرت هاي خارجي به ويژه نظام سلطه جهاني به سركردگي آمريكا و رژيم صهيونيستي طراحي شده است.

وي افزود: هدف آمريكا و رژيم صهيونيستي در تركيه به قدرت رساندن گروهي است كه سياست هاي نظام سلطه را دقيق و بطور هماهنگ اجرا كند.

وي اضافه كرد: استكبار جهاني تنها به اجراي اين سياست ها از سوي عوامل خود و همكاري آنان راضي نمي شود و مي خواهد كه دست نشاندگانش به حقانيت مستكبران نيز ايمان و باور داشته باشند.

يلماز نوشت: به اين دليل گروهي كه اكنون قدرت را در تركيه در اختيار دارند هر چند هم مطابق با نظام سلطه حركت كنند، مورد هدف قرار خواهند گرفت.

وي در باره جماعت گولن كه دولت آنكارا و مقامات دولتي از آن به عنوان عامل تحولات اخير در تركيه نام مي برند ، گفت : جماعت گولن از گذشته تا به امروز ، با مواضع و اقدامات خود نشان داده كه سلطه آمريكا و رژيم صهيونيستي در جهان را مي پذيرد و به ضرورت آن نيز ايمان دارد.

وي اضافه كرد: به همين علت نظام سلطه با فراهم كردن زمينه اي براي هماهنگي و همكاري نزديك بين جماعت گولن و گروه هايي كه تشنه قدرت در تركيه هستند، در پي خارج كردن حزب حاكم 'عدالت و توسعه' از صحنه سياسي كشور است.

وي مدعي شد كه رهبران حزب حاكم عدالت و توسعه خود نيز با حذف رقيبانشان و كمك نظام سلطه به قدرت رسيدند. حزب حاكم تركيه بدون حمايت جماعت گولن كه با قدرت هاي خارجي مرتبط بود ، نمي توانست لائيك ها و ژنرال هايي را كه دست به كودتا زدند را از ميدان خارج كند.

وي متذكر شد : مقامات حزب حاكم تركيه از تشخيص دوست و دشمن عاجز بودند و در شناسايي حيله ها و فتنه هاي نظام سلطه غفلت كردند و اكنون اين حزب با همان روش ها مورد هدف قرار گرفته است.

خاورم ** 230**1651

سرخط اخبار جهان