۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81066807
T T
۰ نفر

پروژه اوترنت، نویدبخش اینترنت رایگان برای زمین

۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81066807
پروژه اوترنت، نویدبخش اینترنت رایگان برای زمین

تهران - ایرنا - یك سازمان غیرانتفاعی موسوم به موسسه توسعه رسانه‌ها، اجرای پروژه‌ای را آغاز كرد كه گفته می‌شود اینترنت رایگان را در اختیار تمام ساكنین كره زمین قرار می‌دهد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه ساینس، این پروژه بی‌نظیر كه اوترنت 'Outernet' نام دارد، با ارسال چند صد ماهواره مینیاتوری به مدار زمین، امكان تبادل اطلاعات بین چند صد ایستگاه مخابراتی زمینی را فراهم می كند.

شبكه جدیدی كه به این شیوه ایجاد می‌شود،‌ امكان دسترسی آزاد به اطلاعات را برای تمام ساكنین زمین كه دارای دستگاهی با قابلیت اتصال به اینترنت هستند، فراهم می‌كند.

این موسسه غیرانتفاعی قصد دارد با استفاده از شبكه مذكور آخرین اخبار، داده‌های مربوط به كشاورزی، دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف و نرم ‌افزار های رایگان را در اختیار كاربران قرار دهد.

با توجه به هزینه ‌های بسیار سنگین اجرای این پروژه قرار است، در مرحله اول تنها امكان برقراری اتصال یك طرفه و دریافت اطلاعات برای كاربران فراهم شود. در مرحله بعد، این اتصال به یك اتصال دوسویه تبدیل خواهد شد كه تمام قابلیت‌های اینترنت كنونی را در اختیار می‌گذارد.

در حال حاضر نمونه اولیه ماهواره مورد استفاده در پروژه اوترنت تهیه شده و قرار است اواسط سال 2015 صدها نمونه از آن به مدار زمین ارسال شود.

انتظار می‌رود این پروژه عظیم بیش از چهار میلیارد كاربر جدید را به شبكه اینترنت كنونی متصل كند.

علمی(6) ** 9259 1568
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد