زارع: برای موفقیت اعتقاد به خرد جمعی و استفاده از تجارب دیگران دارم

تهران - ایرنا - مربی جدید تیم ملی وزنه برداری كشورمان گفت: برای موفقیت به خرد جمعی، همفكری و استفاده از تجارت پیشكسوتان و اصحاب رسانه اعتقاد دارم و برای افتخار آفرینی در كشور باید ارتباط نزدیكی با هم داشته باشیم.

بهمن زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سال آینده دو رویداد بسیار مهم شامل بازیهای آسیایی 2014 اینچئون كره جنوبی و رقابت های جهانی ازبكستان را كه كسب سهمیه ورودی برای المپیك 2016 ریودوژنیرو برزیل است، پیش رو داریم.

وی اظهار داشت: فاصله این دو رویداد مهم 45 روز است و اعضای تیم ملی در این مدت باید در شرایط مسابقه به سرببرند و اردوهای تیم ملی هم از جمعه با حضور 18 نفر به صورت هدفمند آغاز و تا زمانی كه ملی پوشان به نقطه اوج و آمادگی كامل برسند، ادامه خواهد داشت.

زارع در خصوص اردوهای خارج از كشور نیز گفت: با رییس فدراسیون در این زمینه صحبت هایی انجام شده كه در صورت امكان اردوی خارج از كشور برگزار كنیم و به طور قطع تا آغاز بازیهای آسیایی مراحل مختلف اردویی را در تهران، شهرستان ها و در صورت امكان در خارج از كشور برگزار خواهیم كرد كه این امر مستلزم در اختیار داشتن بودجه كافی از سوی فدراسیون است تا برنامه های تیم ملی اجرایی شود.

وی بیان داشت: همانطور كه می دانیم این روزها اغلب فدراسیون های ورزشی و فدراسیون وزنه برداری با مشكل بودجه روبرو هستند و وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك باید حمایت خود را از فدراسیون ها به خصوص رشته هایی همچون وزنه برداری كه در بازیهای آسیایی مدال آور هستند، به موقع انجام دهند كه ما هم بتوانیم برنامه های خود را اجرا كنیم.

مربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان كشورمان در پاسخ به این سووال كه تیم ملی از یك سال گذشته با حواشی زیادی روبرو بود، شما با اینگونه موارد چگونه برخورد خواهید كرد؟ گفت: تلاش كادر فنی بر این است تا تمركز اعضای تیم ملی فقط برروی تمرین باشد و خوشبختانه همگی آنان از تجربه لازم برخوردار هستند و در سال های نه چندان دور در رده سنی نوجوانان و جوانان سابقه كاركردن با آنها را دارم.

وی مهمترین دغدغه كادر فنی را حضور نداشتن برخی ملی پوشان طی یك سال گذشته در رقابت های مختلف عنوان كرد و بیان داشت: دعوت شدگان به اردوی تیم ملی با برگزاری تمرینات مداوم در شرایط مسابقه قرار خواهند گرفت و در مراحل مختلف هم ركوردگیری های درون اردویی خواهیم داشت تا ضمن فضا سازی و شبیه سازی مسابقات، از نظر روحی و روانی به شرایط ایده ال برسند.



**جوانان و نوجوانان مستعد را مانند گذشته به تیم ملی دعوت می كنیم

وی با اشاره سالهای 2007 و 2008 كه به عنوان سرمربی مسئولیت تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان را داشت، گفت: در آن مقطع تعدادی از جوانان و نوجوانان مستعد را به تیم بزرگسالان دعوت كردیم تا بتوانند با ورزشكاران عنوان دار و با تجربه آن سالها تمرین و تجربه لازم را كسب كنند.

زارع بیان داشت: به طور قطع این تفكر را در این دوره داریم و جوانانی را كه خیلی خوب باشند با اجازه مربیانشان به بدنه تیم ملی بزرگسالان اضافه می كنیم.

مربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران با بیان اینكه چهار سال پیش به عنوان مربی همراه با كوروش باقری، حسین توكلی و سید هادی پانزوان در تیم ملی حضور داشته است،گفت: باقری در این سالها تلاش فراوانی برای موفقیت تیم ملی داشت و نتایج خوبی هم كسب كرد و به عنوان كسی كه تجربه خوبی دارد ما نیازمند آن هستیم كه از وی مشاوره بگیریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه من این افتخار را داشتم كه در كنار دو نسل طلایی وزنه برداری كار كنم و رشته وزنه برداری با حضور حسین توكلی، شاهین نصیری نیا، كوروش باقری، حسین رضازاده، برداران پانزوان و سایر قهرمانان به عنوان نسل طلایی موجب جهش این رشته ورزشی در كشورمان شدند و ملی پوشان كنونی هم از نخبگان وزنه برداری كشور هستند.



**جورج زالای مجارستانی همچنان در كنار كادر فنی

وی با اشاره به اینكه جورج زالای مجارستانی همچنان در كنار كادر فنی تیم ملی به فعالیت خود ادامه خواهد داد، گفت: در آن سالها كه مربی بزرگسالان بودم از مربیان خارجی استفاده می كردیم و قبل از المپیك 2008 پكن نیز دو مربی چینی در كنار كادر فنی فعالیت می كردند.

زارع تصریح كرد: در این دوره به همفكری و استفاده از نظرات كارشناسان و پیشكسوتان اعتقاد خاصی دارم چرا كه هدف همگی ما یكی است و با همفكری ضعف ها كمتر می شود.

مربی تیم ملی وزنه برداری ادامه داد: در حال حاضر اغلب مربیان در استان ها و شهرستان های سراسر كشور بدون هیچ چشم داشتی و دریافت پولی و تنها به واسطه عشق به وزنه برداری، فعالیت می كنند.

وی ادامه داد: برای توسعه وزنه برداری نیازمند آن هستیم كه مربیان سازنده در سراسر كشور با قوت و انگیزه بیشتری در شهرهای خود فعالیت داشته باشند تا بتوانیم با كشف استعدادها و نخبه های این رشته، نفرات جدیدی را به تیم ملی بزرگسالان تزریق كنیم.

زارع همچنین در خصوص مبارزه با دوپینگ و اینكه اتفاق ناخوشایندی برای ملی پوشان رخ ندهد، گفت: همانطور كه گفتم ملی پوشانی كه به تیم دعوت شده اند تجربه لازم را دارند و ضمن آنكه كادر پزشكی مانند سالهای گذشته تیم ملی را پشتیبانی خواهند كرد.

وی تصریح كرد: مهم آن است كه كادر فنی و ملی پوشان براساس یك برنامه خاص و مدون و به عنوان یك تیم هماهنگ و متحد حركت كنند كه از اتفاقات ناخواسته جلوگیری شود.

زارع در خصوص رقابت های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان كشور (21 تا 23 اسفند - تبریز) افزود: كادر فنی هیج دخالتی در رابطه با حضور ملی پوشان در این مسابقات نخواهند داشت و این امر بستگی به مربیان استانها و هماهنگی آنان با ملی پوشان دارد.

وی بیان داشت: كادر فنی هم در این رقابت ها حضور خواهد داشت و در صورتی كه شركت كنندگان از ركوردهای قابل توجهی برخوردار باشند به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد تا بتوانیم از همه ظرفیت های وزنه برداری كشور استفاده كنیم.

بهمن زارع پیش از این در سال های 2007 و 2008 هدایت تیم ملی وزنه برداری كشورمان را برعهده داشت و در مسابقات مهمی همچون رقابت های قهرمانی جهان 2007، المپیك 2008 و رقابت های قهرمانی آسیا در همان سال به عنوان سرمربی در كنار تیم ملی بود.

در این دو سال وزنه بردارانی چون محمد علی فلاحتی نژاد، اصغر ابراهیمی، محسن بیرانوند، رشید شریفی، سهراب مرادی، نواب نصیرشلال، بهداد سلیمی، رسول تقیان و كیانوش رستمی زیر نظر بهمن زارع تمرین كردند و با هدایت او در صحنه مسابقات حاضر شدند.

تیم ملی وزنه برداری كشورمان در سال 2007 در حالی به رقابت های جهانی تایلند اعزام شد كه بهمن زارع به عنوان سرمربی و هادی پانزوان و كوروش باقری به عنوان مربی در كادر فنی حضور داشتند.

زارع كه دارای مدرك كارشناسی ارشد تربیت بدنی است در المپیك 2004 آتن نیز به عنوان مربی تیم ملی در كنار سرمربی بلغاری تیم، استویچف حضور داشت.

بهمن زارع و هادی پانزوان در نخستین اقدام پس از قبول مسوولیت هدایت تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان فهرست 18 نفره اردونشیان را در اختیار حسین رضازاده قرار دادند تا از آنها برای حضور در كمپ تیم های ملی دعوت شود.

در این فهرست نام پنج ملی پوش المپیكی كشورمان، شش وزنه بردار از تیم اعزامی به رقابت های جهانی 2013 و همین طور چند چهره جدید دیده می شود.

اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی به شرح زیر است:

مجید عسكری (62 كیلوگرم)، جابر بهروزی و مرتضی رضائیان (69 كیلوگرم)، مسعود چترایی و حمید ملكی (77 كیلوگرم)، رسول تقیان، مرتضی بیگلری و كیانوش رستمی (85 كیلوگرم)، سعید محمدپور، علی هاشمی و میثم محبی (94 كیلوگرم)، نواب نصیرشلال، كیا قدمی، محمدرضا براری و حامد مجیدی (105 كیلوگرم)، بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی و بهادر مولایی ( به اضافه 105 كیلوگرم).

ورزشی (4)**1067**1379**
۰ نفر