۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 81058289
T T
۰ نفر

میزان بیكاری در نوار غزه به 40 درصد رسید

۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 81058289
میزان بیكاری در نوار غزه به 40 درصد رسید

تهران - ایرنا - میزان بیكاری در نوار غزه با توجه به محاصره صهیونیستها و بحران اقتصادی به 40 درصد رسیده است.

منابع خبری عربی روز دوشنبه اعلام كردند: بیش از یك و نیم میلیون فلسطینی ساكن نوار غزه به علت ادامه محاصره این منطقه از سوی ر‍ژیم صهیونیستی با بحران اقتصادی جدی مواجه هستند. یكی از نتایج مستقیم ادامه محاصره غزه و بحران اقتصادی، افزایش میزان بیكاری به 40 درصد است.

رژیم صهیونیستی اجازه ورود كالا به غزه حتی مواد و تجهیزات ساختمانی را نمی دهد. به همین دلیل زندگی صدها هزار فلسطینی در غزه با بحران جدی رو به رو شده است. صدها پروژه ساختمانی در غزه نیمه كاره مانده و منازلی هم كه طی دو حمله صهیونیستها در سال های اخیر به غزه تخریب شده به مرحله بازسازی نرسیده است.

در همین حال با توجه به كمبود بسیاری از كالاها در غزه و گران شدن آنها به دلیل بسته شدن تونل های ارتباطی بین غزه و خاك مصر، قدرت خرید مردم غزه هم به شدت تنزل كرده است. از ابتدای محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی، تونل هایی كه در دو سوی رفح فلسطینی و رفح مصری حفر شده بود، به مثابه شاهرگ حیاتی برای رسیدن مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشكی و حتی كالاهای دیگر به غزه تلقی می شد اما بخش اعظم این تونل ها طی ماه های اخیر از سوی نیروهای امنیتی مصر تخریب شد.

دولت مصر می گوید افراد و گروه های مسلح از این تونل ها برای قاچاق سلاح و انسان به شبه جزیره سینا استفاده و امنیت ملی مصر را تهدید می كردند.

از این گذشته، بسیاری از كارگاه ها در غزه به طور كامل بسته شده و بعضی هم میزان تولید خود را به شدت كاهش داده اند زیرا مواد اولیه كافی در اختیار ندارند. همین امر نیز به افزایش تعداد افراد بیكار منجر شده است.

مقام های فلسطینی می گویند حدود 140 هزار فلسطینی ساكن نوار غزه تنها در نیمه دوم سال گذشته میلادی شغل خود را از دست داده اند. این در حالی است كه سازمان ملل میزان بیكاری در غزه را 32 درصد تخمین زده است.

خاورم 1491**1586
۰ نفر