جشنواره آثار دانشجویی فرهنگ و هنر پلی به بازار كار است

تهران- ایرنا- مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره آثار دانشجویی فرهنگ و هنر فرصتی برای ایجاد ارتباط میان دانشجویان با بازار كار است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، نخستین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر از 10 تا 17 اسفندماه امسال در سالن مركز آفرینش های كانون پرورش فكری كودكا و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می شود.

این جشنواره به نمایش و فروش آثار حدود 90 هزار دانشجو و استاد 97 مركز آموزش علمی كاربردی فرهنگ و هنر سراسر كشور اختصاص دارد.

حمید شاه آبادی مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، امروز (یكشنبه) در یك نشست خبری گفت: مراكز علمی كاربردی فرهنگ و هنر با در پیش گرفتن سیاست مهارت ورزی و اشتغال آفرینی پلی میان عرصه آكادمیك و بازار كار حوزه فرهنگ و هنر محسوب می شود.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به كسانی كه در حوزه فرهنگ و هنر تحصیل كرده اند احساس مسئولیت می كند و به این دلیل این مراكز تاسیس شده اند.

رئیس موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر گفت: این نگاه كه دانش آموختگان رشته های هنری و علوم انسانی پس از فارغ التحصیلی باید به دنبال یك كار اداری و استخدام در یك دستگاه دولتی باشند اشتباه است. دانشجویان این رشته ها باید در آینده نیروی كار مورد نیاز كشور در حوزه فرهنگ و هنر را تامین كنند.

وی اظهار داشت: دانش آموختگان مراكز علمی كاربردی فرهنگ و هنر سربار بازار كار نیستند و نه تنها توانایی اشتغال آفرینی دارند بلكه می توانند باری از دوش فرهنگ و هنر كشور نیز بردارند.

شاه آبادی گفت: دلیل ایجاد این توانایی در میان دانشجویان مراكز فرهنگ و هنر شیوه آموزشی در این مراكز است. در مراكز فرهنگ و هنر ابتدا مشاغل موجود در این حوزه شناسایی می شود و سپس بر اساس آن دروسی كه یك دانش آموخته برای بر عهده گرفتن آن مشاغل نیاز دارد، تدوین می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر خاطرنشان كرد: برگزاری این جشنواره گامی جدی برای برقراری ارتباط مستقیم میان دانشجویان و بازار كار است.

وی افزود: در این جشنواره آثار تولید شده به وسیله دانشجویان و اساتید مراكز در بیش از 200 غرفه و در فضایی به وسعت حدود سه هزار متر مربع در معرض نمایش و فروش قرار داده می شود.

شاه آبادی گفت: این جشنواره در هشت بخش معماری (ماكت و طراحی)، گرافیك (تصویرسازی، طراحی نشریات و طراحی پوستر)، نقاشی (نقاشی های عمومی، نقاشی های دیواری، نقاشی ایرانی و طراحی)، عكاسی، سینما (فیلمنامه نوسی و ساخت فیلم كوتاه یك دقیقه ای)، خوش نویسی، موسیقی (تكنوازی سازهای ایرانی و كلاسیك) و مد و لباس (لباس مجلسی، پوشش سر و لباس اقوام) برگزار خواهد شد.

وی گفت: در بخش های جنبی این جشنواره، جلساتی برای ارائه مقالات و برگزاری كارگروه های تخصصی در حوزه های معماری، گرافیك، صنعت تصویر و موسیقی نیز برگزار می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر گفت: همچنین در هر یك از روزهای برگزاری جشنواره، گروه هایی از استان های مختلف به ارائه برنامه های فرهنگی و هنری بومی استان خود می پردازند.

در این روزها گروههایی از استان های بوشهر، گیلان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، آذربایجان و سیستان و بلوچستان به ترتیب برنامه اجرا می كنند.

فراهنگ (3) ** 2024 ** 1569