۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81044577
T T
۰ نفر

هوای اصفهان در مرز هشدار قرار گرفت

۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81044577
هوای اصفهان در مرز هشدار قرار گرفت

اصفهان - ایرنا - رییس امور آزمایشگاههای اداره كل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از هشداری شدن وضعیت آلودگی هوای اصفهان به دلیل سكون شدید خبر داد.

'بابك صادقیان' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آلودگی هوا از بامداد امروز هر لحظه در حال افزایش بوده و عدد آلودگی اكنون به 158(AQI) و درجه بسیار ناسالم رسیده است.

وی اظهار كرد: بیشترین شاخص مربوط به ذرات معلق زیر 10 میكرون به ویژه ذرات زیر 5/2 میكرون است كه بیشتر مربوط به آلاینده های ناشی از سوخت خودروها و صنایع می شود.

رییس امور آزمایشگاههای اداره كل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیشترین گزارش آلودگی هوا را در ایستگاههای مستقر در بزرگراه خرازی، میدان احمد آباد و امام حسین (ع) عنوان كرد.

وی وضع آلاینده های هوا را به ترتیب در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر و مباركه نیز در حال افزایش برشمرد و گفت: میانگین شاخص آلودگی هوا در این شهرها تا این لحظه هنوز به مرز هشدار نرسیده است.

صادقیان افزود: از طریق مدیریت بحران استانداری اصفهان به اعضای عضو كمیته اضطراری آلایندگی هوا برای اطلاع رسانی در مورد عدم تردد غیر ضرور افراد آسیب پذیر، تشدید محدودیت ترافیكی زوج و فرد و مواردی از این قبیل تاكید می شود.

وضعیت كیفی هوا براساس میزان الودگی هوا(AQI) به شش سطح شامل پاك(0 تا 50)،سالم (51 تا 100)، ناسالم(101 تا 150)، بسیار ناسالم(151 تا 200)، خطرناك (201 تا 300) و بحرانی(بالاتر از 300) تقسیم می شود.

ت/510/ 607

سرخط اخبار استان‌ها