۲۴ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۵۷
کد خبر: 81042133
T T
۰ نفر
محصولات ایران‌ خودرو به گارانتی الكترونیكی مجهز می شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدكی ایران خودرو از راه اندازی سیستم ایكوكارت در شبكه خدمات پس از فروش خبر داد و گفت: براساس این كارت، ارائه خدمات گارانتی طبق كارت الكترونیكی صورت می پذیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی نمكین روز پنج شنبه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران افزود: این سیستم الكترونیكی جایگزین برگه گارانتی خودروها می شود ضمن اینكه تمام اطلاعات مشتری، سوابق خودرو و تعمیرات آن در این كارت الكترونیكی ذخیره خواهد شد.

وی سپس اضافه كرد: این اقدام رسیدگی به سوابق خودرو به ویژه در صورت شكایت مشتریان را تسریع می كند.

نمكین در ادامه با بیان اینكه سیستم یاد شده به صورت پایلوت در اصفهان، همدان و مازندران اجرایی شده است، گفت: سیستم الكترونیكی گارانتی خودروها تا پایان سال جاری در سراسر كشور عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح كرد: با اجرای این سیستم مكانیزه، برگه های كاغذی گارانتی خودروها حذف، و این سیستم جایگزین آن خواهد شد ضمن اینكه فرایند پذیرش مشتری تسهیل می یابد.

مدیرعامل ایساكو به طرح دیگر این شركت كه به منظور ارتقای رضایت مندی مشتریان اجرا می شود، اشاره كرد و گفت: در راستای سهولت در پذیرش خودروها در سطح نمایندگی‌ ها سیستم نوبت دهی اینترنتی راه‌اندازی شده است.

نكین افزود: براساس این سیستم مشتریان ایران خودرو در هرزمان و در كوتاهترین زمان ممكن از نمایندگی ها پذیرش خواهد گرفت و نمایندگی نیز این فرصت را دارد تا با آمادگی قبلی خدمات تعمیراتی لازم را برای مشتریان ارایه كند.

مدیرعامل ایساكو در ادامه از طرح پشتیبان مشتریان ایران خودرو خبر داد و گفت: براساس این طرح، از زمان تحویل خودرو به مشتری، همكاران ایران خودرو مشتریان را در تمام ایام سال مراقبت و پشتیبانی خواهد كرد.

نمكین با بیان اینكه طرح پشتیبان مشتری به صورت دائمی اجرا می شود، افزود: این طرح در جهت ارایه خدمات و سرویس های دوره ای و حل مشكلات احتمالی مشتریان اجرا می شود.

وی همچنین به موضوع رتبه بندی شركت های خدمات پس از فروش اشاره كرد و گفت: براساس ارزیابی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران، شركت خدمات پس از فروش ایساكو در سال گذشته در بین 36 شركت ارایه خدمات پس از فروش رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

نمكین افزود: در حال حاضر ایساكو هیچ نماینده دارای رتبه چهار را ندارد ضمن اینكه از 826 نمایندگی فعال 258 عدد آن نیز دارای رتبه نخست است و براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده نیز هیچ نمایندگی دارای رتبه 3نیز نخواهیم داشت.

نمكین افزود: حدود دو سال اخیر به دلایل شرایط تحریم برخی سودجویان و متقلبان قطعات تقلبی را با بسته بندی های ایساكو وارد بازار كردند كه با كمك نیروهای انتظامی بیش از 15 شركت شناسایی شدند.

وی سپس از مشتریان ایران خودرو خواست كه قطعات اصلی و استاندارد را تنها از نمایندگی ها و فروشگاه های ایساكو تهیه كنند چرا دارای قیمت یكسان در سراسر كشور هستند.

نمكین اظهار داشت: در سال جاری 32 نمایندگی به دلیل بروز تخلفات مختلف لغو مجوز شده‌اند و سال آینده نیز تمام نمایندگی‌ها باید به رتبه‌های یك و دو ارتقا یابند.

مدیرعامل ایساكو ادامه داد: در تمام فروشگاه‌های عرضه كننده قطعات نظارت شده و در صورت عرضه قطعات متفرقه و تقلبی به عنوان تخلف درجه یك با آنها برخورد و لغو مجوز خواهند شد.

نمكین افزود: سال گذشته 120 نمایندگی دارای رتبه یك بودند كه در سال جاری تعدادی نمایندگی‌های رتبه یك به 258 نمایندگی افزایش یافته است.

اقتصام (3) ** 1574**1601**

سرخط اخبار اقتصاد