۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 81039471
T T
۰ نفر

آبدانان- ایلام- ایرنا- عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور بر مبنای توازن منطقه ای تنظیم می شود.

'علی محمد احمدی' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان كرد: با هماهنگی رییس مجلس شورای اسلامی و مسوولان ارشد نظام و دولت و در مشاركت و برنامه ریزی شماری از دانشمندان و نخبگان علمی كشور، مقدمه ها و اصول كلی برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی ششم تدوین شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه بسیار دقیق علمی همه سیاست گزاری ها و رویكردهای كلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور بر مبنای توسعه و توازن منطقه ای تهیه، تنظیم و اجرا می شود.

نماینده مردم حوزه جنوبی استان ایلام و عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در اجرای كلیات برنامه پنج ساله ششم كه از سال 94 تا 99 اجرا می شود، با اعتبار و هزینه 1500میلیارد ریال، 500 هزار هكتار از زمین ها و دشت های كشاورزی ایلام و شمال خوزستان زیر كشت آبی می رود كه این اقدام، انقلاب بزرگ اقتصادی در این استان ها ایجاد می كند.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، دره شهر، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: كار شكل گیری چارچوب برنامه توسعه ششم امسال در 10 استان كشور آغاز شده و اعتبارهای عمرانی این استان ها با افزایش بی سابقه در مقایسه با سال گذشته به چهار هزار و 100 میلیارد ریال در سال آینده افزایش یافته است.

عضو كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را كشوری دارا و توانا توصیف كرد و ادامه داد: صندوق توسعه ملی اكنون با برخورداری از 60 میلیارد دلار ذخیره ارزی در بهترین وضعیت مالی و اقتصادی طول تاریخ كشور قرار دارد.

احمدی بیان كرد: به یاری خداوند بزرگ و با همكاری و هم افزایی دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی، سال 93، سال گشایش امور و رفع بخش زیادی از مشكلات كشور خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: نفس قدسی امام راحل، تدبیر مقام معظم رهبری، ایثار شهدا و جانبازان و پایداری و مقاومت این ملت سربلند، سردمداران استكبار جهانی را در مقابل عزم و اراده مردم ایران اسلامی وادار به اقرار به شكست و ناكامی تمام كرده است. ك/3

7174/565

سرخط اخبار استان‌ها