۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۲۳:۲۵
کد خبر: 81038899
T T
۰ نفر
امام جمعه اهل سنت زاهدان: مخلان امنیت از حركات بچه گانه خود دست بردارند

زاهدان- ایرنا- مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مكی اهل سنت زاهدان تصریح كرد: 'به كسانی كه در آنسوی مرز و یا درون مرزها هستند و می خواهند به خشونت، راهبندی و گروگانگیری متوسل شوند تذكر می دهم از حركات بچه گانه خود دست بردارند'.

به گزارش ایرنا، مولوی 'عبدالحمید اسماعیل زهی' دوشنبه شب در جشن همدلی و وفاق شیعه و سنی به مناسبت دهه مبارك فجر در مسجد مكی اهل سنت زاهدان خطاب به اشرار و تروریستهای مخل امنیت اظهار داشت: كسانی كه شما را تحریك می كنند خیرخواه تان نیستند آنان خودشان نگرانی و عقده دارند و می خواهند بوسیله شما عقده های خود را برطرف كنند.

وی افزود: بیایید به دامان ملت بازگردید ایران اسلامی حكومت گفتمان است، اكنون در شرایط فعلی با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید فصل گفتمان است و این دولت از روی حق صحبت می كند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: وقتی تیم مذاكره كننده ایران اسلامی با آمریكاییها گفت وگو می كند بطور حتم ایرانیان را بهتر و بیشتر می پذیرد و حرف مخالف را می شنود، هر كسی حرفی برای گفتن دارد بیاید از طریق گفتمان و مذاكره مسائل و خواسته های خود را مطرح كند.

وی تاكید كرد: هر كس سلاح در دست گیرد و علیه ملت وارد عمل شود به ضرر خودش تمام می شود زیرا این ملت هیچگاه تسلیم زور و تهدید نمی شود، منطق را می پذیرد اما زور و تهدید را تحمل نمی كند.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: افراط و تفریط در هیچ گروه و جناح و مذهبی قابل قبول نیست بلكه اعتدال و میانه روی می تواند همه را دور هم جمع و متحد كند.

وی اضافه كرد: اسلام دین وسیعی است و تنگ نظری را نمی پذیرد، تنگ نظری و افراط و تفریط به دین و مذهب و جناح و گروه ضربه وارد می كند آنچه كه موجب پایداری وحدت و انسجام می شود وسعت دید و شنیدن حرف مخالف است.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم مكی زاهدان با تبریك سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی كه اسلام و مسلمانان رو به زوال بودند و دهها كشور اسلامی زیر یوغ مستكبران قرار داشتند نخستین جرقه اسلام خواهی از سوی امام امت (ره) زده شد و وسعت نظر ایشان زمینه اتحاد اقوام، مذاهب و قشرهای مختلف ملت ایران را فراهم كرد و در نتیجه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی بیان كرد: مسلمانان جهان با الگو پذیری از انقلاب اسلامی ایران برای احیا هویت اسلامی خود به پا خواستند و حتی قتل، انفجار و كشتار در برخی كشورهای اسلامی نتوانست مانع آنان شود و می خواهند خود بر سرنوشتشان حاكم شوند.

وی با بیان اینكه بیداری اسلامی شكست ناپذیر است گفت: خداوند حامی مسلمانان است و همانگونه كه خدا انقلاب اسلامی ایران را حفظ كرد می خواهد امت اسلامی به مجد و عظمت خود بازگردند و هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند از این حركت مسلمانان جلوگیری كند.

امام جمعه مسجد مكی اهل سنت زاهدان از عموم مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان خواست همگام با سایر هموطنان در راهپیمایی با شكوه 22 بهمن حضوری فعال داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در این آیین كه به مناسبت گرامیداشت آخرین شب دهه مبارك فجر در مسجد مكی اهل سنت زاهدان برگزار شد، آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، علی اوسط هاشمی استاندار، روحانیون و طلاب شیعه و سنی، مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی، سران و معتمدان طوایف، اعضای شورای اسلامی و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی حضور داشتند. ك/2

653

سرخط اخبار استان‌ها