۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 81032956
T T
۰ نفر
افخم: مقامات آمریكا بر نگاه غیرواقع بینانه و متوهم خود در قبال ایران اصرار دارند

تهران - ایرنا - مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریكا درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، گفت: مقامات امریكادر حالی كه باید درصدد جلب اعتماد افكار عمومی ایرانیان درباره رویكرد خصمانه چند دهه گذشته خود باشند، ظاهرا همچنان بر نگاه غیرواقع‌بینانه و متوهم خود درقبال جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم گفت: در حالی كه تنها چند روز به آغاز دور جدید مذاكرات باقی مانده، این گونه اظهارات فضای مثبت ایجاد شده بین ایران و 1+5 را تیره می كند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق مسلم و مواضع اصولی خود و عقب‌نشینی نكردن از آن، به طرف امریكایی توصیه كرد از توهم ایجاد فشار به جمهوری اسلامی ایران برای تغییر در مواضع هسته‌ای خود دست بكشد و مسیر آزموده شده را بار دیگر طی نكند.

افخم با اشاره به برنامه سفر هیات‌ های سیاسی و اقتصادی به تهران، گفت: لازم است مقامات امریكایی به ‌دور از تعصب و یكجانبه‌نگری با نگاه جدی به محیط بین‌الملل و تحولات شكل گرفته در آن با واقعیت‌های قرن بیست و یكم كنار بیایند و از تلاش‌های خصمانه علیه ملت ایران دست بردارند.

وی در خصوص تحریم اخیر امریكا علیه افراد و شركت‌های ایرانی و شركت‌های طرف معامله با ایران، گفت: اقدام دولت امریكا یك نمونه دیگر از حسن نیت نداشتن این كشور در آستانه مذاكرات آینده است و این واقعیت را نشان‌ می‌دهد كه امریكا تلاش می‌كند قبل از دور جدید مذاكرات، فضای منفی جدیدی بر مذاكرات تحمیل كند.

افخم افزود: این اقدام نه تنها با شكست روبه‌رو خواهد شد، بلكه اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

سیام 1535
۰ نفر