۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81031697
T T
۰ نفر
دبیرانجمن دانشجویانی ایرانی در تركیه : انقلاب اسلامی معادلات جهانی را برهم زد

آنكارا - ایرنا - ' فراز صفایی ' دبیر انجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی در تركیه گفت : پیروزی انقلاب اسلامی معادلات سیاسی جهان را برهم زد.

صفایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 اشاره كرد و گفت : پیروزی انقلاب اسلامی ، نجات ملت ایران از زنجیر طاغوتیان زمان و آشكار شدن نعمت بزرگ الهی ، یعنی ، استقلال و آزادی را به دنبال داشت و در زمان كوتاهی معادلات سیاسی جهان را بر هم ریخت.

دانشجوی دوره دكتری عمران دانشگاه آناتولی تركیه از انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی كه كانون توجه سیاستمداران و عموم مردم جهان شد و عصر جدیدی در تاریخ ایران را رقم زد یاد كرد و گفت : این انقلاب حاصل تلاش اقشار مختلف مردم ، خون شهیدان ، روحانیان و جامعه علمی ایران برای اجرای قوانین اسلام و برپایی حكومت عدل الهی بود.

وی تصریح كرد: یكی از شروط شكوفایی نبوغ و استعداد هر ملتی آزادی از چنگال اسارت ، استعمار و رهایی از وابستگی هاست و نمونه بارز چنین ملت آزاده ای ملت بزرگ ایران است كه توانست پس از 35 سال از پیروزی انقلاب دستاوردهای بزرگی بدست آورد.

دبیرانجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی در تركیه در باره دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهارداشت : با وجود تحریم های اعمال شده علیه ایران مردم كشورمان دستاوردهای بسیاری در بخش های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و ... بدست آورده كه برای جهانیان نمایان است.

وی افزود: در بخش علمی در كنار ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی به افتخار آفرینی‌های دانش ‌پژوهان جوان و نوجوان ایران زمین در مسابقات آكادمیك و المپیادهای علمی می توان اشاره كرد.

صفایی گفت: دستیابی به فناوری هسته‌ای و پیشرفت در تكنولوژی هوا فضا، پیشرفت‌های شگرف در دانش شبیه‌سازی و بخش سلول‌های بنیادین از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی بشمار می رود.

وی در پایان وحدت بین مردم مسلمان را عامل حفظ كننده این دستاوردها دانست.

خاورم **230**1586

سرخط اخبار جهان