۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81008035
T T
۰ نفر

نشستن طولانی مدت به اندازه سیگار كشیدن مضر است

۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81008035
نشستن طولانی مدت به اندازه سیگار كشیدن مضر است

تهران - ایرنا - تحقیقات اخیر محققان آمریكایی نشان می دهد كه نداشتن تحرك و نشستن طولانی مدت، به اندازه كشیدن سیگار مضر است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از سی بی اس، نشستن طولانی مدت، یكی از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، چاقی، دیابت، سرطان و مرگ زودرس است و لطمه وارد شده از آن به بدن، به اندازه سیگار است.

متخصص قلب بیمارستان St. Luke’s-Roosevelt كالیفرنیا در مصاحبه خود گفته است كه اگر افراد از میزان صدمه واردشده به بدن بر اثر 8 ساعت نشستن روزانه در محل كار آگاه باشند، هرگز به آن تن نمی دهند.

این متخصص قلب در ادامه گفته است كه برای كاهش اثرات مخرب نشستن طولانی مدت پشت میز، پس از هر یك ساعت، 10 دقیقه پیاده روی كنید و با انجام حركات ورزشی، عضلات را از حالت انقباض خارج كنید.

او در ادامه پیشنهاد داده است كه در محل كار از تردمیل استفاده شود تا كارمندان پس از یكساعت كار، 10 دقیقه روی آن پیاده روی كنند.

در این تحقیقات بیش از 84 هزار نفر بین سنین 45 تا 69 مورد بررسی قرار گرفته اند و نتایج آن نشان می دهد كه افرادی كه میزان تحركشان كم است، 52 درصد بیش از سایرین در معرض نارسایی های قلبی قرار دارند.

نتایج این تحقیقات در American Heart Association journal Circulation منتشر شده است.

علمی (6)** 9259**1599
۰ نفر