۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81000529
T T
۰ نفر

آپارتمان سازی به جای شهرسازی در شهرهای جدید

۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81000529
آپارتمان سازی به جای شهرسازی در شهرهای جدید

شیراز- ایرنا- مدیرعامل شركت عمران شهر صدرا گفت: در شهرهای جدید به جای توجه به شهرسازی بیشتر به سمت آپارتمان سازی حركت كرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد فرزین، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در شهرهای جدید وظیفه ما هویت سازی و توجه به معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازها بوده كه به نظر می رسد این مهم آنگونه كه باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده و ناموزون كلانشهرها و در كنار آن آلودگی های زیست محیطی، به نظر می رسد عرصه زندگی بر شهروندان ساكن در كلانشهرها روز به روز تنگ تر می شود.

او اضافه كرد: یكی از راهكارهای مناسب برای مقابله با این نابسامانی ها، احداث شهرهای جدید بوده كه از سوی وزارت راه و شهرسازی و با هدف بهبود شرایط زندگی مردم، بهبود شرایط زیست محیطی و گسترش فضای سبز در پیش گرفته شد.

مدیرعامل شركت عمران شهر صدرا اظهار كرد: در حاشیه كلانشهر شیراز نیز شهر جدید صدرا با توجه به اقلیم منطقه و آب و هوای مناسب، فاصله اندك با شیراز و با ظرفیت جمعیت پذیری 300 هزار نفر، جانمایی و به تصویب شورای معماری كشور رسید.

فرزین، ضمن اشاره به ضرورت برخورداری شهرهای جدید از استانداردهایی فراتر از شهرهای مادر افزود: بر همین اساس در شهر صدرا ایجاد كاربری های بزرگ مقیاس در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: از جمله این كاربری ها می توان به بیمارستان پیوند اعضا، بیمارستان سوانح سوختگی، بیمارستان اعصاب و روان، بیمارستان خاتم الانبیاء، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی صدرا، دانشگاه علوم پزشكی شیراز، دانشكده علمی – كاربردی گل و گیاهان زینتی و همچنین شهرك بین المللی دانشگاهی اشاره كرد كه برخی به بهره برداری رسیده و برخی نیز یا در حال احداث است یا زمین مورد نیاز را دریافت كرده اند.

فرزین، در خصوص ایجاد زیرساخت ها در شهر صدرا گفت: در شهر صدرا در بحث ایجاد زیرساخت ها هرآنچه كه وظیفه شركت عمران شهر صدرا بوده انجام شده و این شركت به تعهدات خود عمل كرده و ایجاد بسیاری از زیرساخت ها از جمله آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن، مراكز درمانی و مراكز آموزشی نیز بر عهده دیگر دستگاههای متولی است.

وی اضافه كرد: در مباحث روبنایی نیز، یكی از وظایف شركت عمران صدرا مشاركت در ساخت مدرسه در این شهر بود كه در سال 91 شش مدرسه توسط این شركت با 22 میلیارد ریال اعتبار تا مرحله اسكلت و سقف اجرا و تحویل نوسازی مدارس شد كه متاسفانه از زمان تحویل تاكنون هیچ اقدامی از سوی نوسازی مدارس برای تكمیل آنها صورت نگرفته است.

او گفت: شركت عمران شهر صدرا حتی برای سرعت بخشیدن به روند خدمت رسانی به شهروندان ساكن این شهر، تا امروز بیش از 50 میلیارد ریال نیز در بحث احداث مدرسه بیش از تعهد خود هزینه كرده است.

فرزین افزود: شركت عمران شهر صدرا در زمینه خدمات رسانی به شهروندان وظایفی مشخصی بر عهده دارد كه تلاش می كند در حد توان به این وظایف عمل كند كه تاكنون نیز عمل كرده اما دیگر دستگاهها نیز باید به وظایف خود عمل كنند تا در روند خدمات رسانی به شهروندان خلل ایجاد نشود.

وی، در خصوص مشاهده مواردی از بیماری سالك در این شهر نیز گفت: در خبرها به وجود این بیماری پی برده ام كه به نظر می رسد علت اصلی آن فاضلاب های رها شده در بخشی از شهر است.

مدیرعامل شركت عمران صدرا، استفاده از هرگونه تجهیزات و وسایل دست دوم از جمله لوله های انتقال آب آشامیدنی و كابل های برق در ایجاد زیرساخت ها در این شهركت را تكذیب كرد و گفت: بی تردید در ایجاد این زیرساخت ها از امكانات و تجهیزات نو استفاده شده اما این تجهیزات نیز همانند دیگر مناطق به مرور دچار فرسودگی می شوند.

فرزین در خصوص پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر امسال نیز گفت: همزمان با این ایام شاهد افتتاح چهار هزار و 703 واحد مسكن مهر و همچنین یك واحد مدرسه و یك مسجد خواهیم بود.ك/2

678/ 667