۲۶ دی ۱۳۹۲، ۲۲:۰۰
کد خبر: 80998833
T T
۰ نفر
محمدي گلپايگاني: حجت الاسلام حسني سرمايه ارزشمند نظام مقدس جمهوري اسلامي است

اروميه - ايرنا - حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا حسني ، روحاني مجاهد،‌ شخصيتي ارزشمند و سرمايه ارزشمند نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، روز پنجشنبه در ديدار با حجت الاسلام حسني در اروميه، ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به ايشان افزود: حجت الاسلام والمسلمين حسني داراي سوابق درخشاني در عرصه دفاع از ارزش‌هاي انقلاب و نظام اسلامي است و در طول تاريخ انقلاب اگر بخواهيم يك روحاني مبارز و نستوه را نام ببريم اولين نامي كه به ذهن متبادر مي‌شود، نام حاج آقاي حسني است.

وي اضافه كرد: حجت الاسلام والمسلمين حسني نقش بسيار مهمي را در اوايل انقلاب اسلامي در آذربايجان غربي كه استان پرآشوبي بود ايفا كرد و وجود وي در آن زمان و امروز، مايه دلخوشي و قوت قلب مبارزين انقلابي بوده است.

رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب با قدرداني از خدمات انقلابي و ماندگار حجت‌الاسلام و المسلمين حسني در آذربايجان غربي اظهار كرد:‌ ايشان اگرچه از سمت امامت جمعه اروميه كناره گيري كرده اند ولي همچنان يك نقطه قوت براي اين استان و نظام مي باشند و آقاي قريشي نيز در ماموريت جديد خود بايد از تجربيات و رهنمودهاي وي بهره بگيرد.

حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، با تاكيد بر اينكه تجربيات و خاطرات حجت الاسلام و المسلمين حسني بايد به صورت كتاب گردآوري و منتشر شود، افزود: خاطرات حاج آقا حسني ، جزء مهمترين اسناد انقلاب اسلامي است و بايد به صورت كتاب در اختيار مردم به ويژه جوانان قرار گيرد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي قريشي امام جمعه جديد اروميه و نماينده ولي فقيه در استان نيز در اين ديدار گفت:حجت الاسلام والمسلمين حسني، پدر معنوي روحانيون اين استان هستند و همواره از نظرات و رهنمودهاي ارزشمند ايشان بهره خواهيم گرفت.

قربانعلي سعادت استاندار آذربايجان غربي و حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد فخري امام جمعه موقت اروميه نيز در اين ديدار به بيان خاطراتي از رشادت ها و مجاهدت ‌هاي حجت الاسلام و المسلمين حسني در دوران انقلاب پرداختند.

حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري براي معرفي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اروميه، شركت در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي و ديدار با مسوولين و مقامات سياسي و مذهبي استان، روز پنجشنبه وارد اروميه شده است.

8137/583**1552
۰ نفر