۱۵ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۰۵
کد خبر: 80981288
T T
۰ نفر

بازداشت دستيار بابك زنجاني در تهران

۱۵ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۰۵
کد خبر: 80981288
بازداشت دستيار بابك زنجاني در تهران

تهران - ايرنا - در ششمين روز سپري شده از بازداشت بابك زنجاني، حسين شيرازي منش دستيار نخست وي عصر امروز يكشنبه در دفتر كار خود در تهران با حكم قضايي بازداشت شد.

در حاليكه برخي رسانه هاي جهت دار طي چند روز گذشته بارها به صورت كذب از آزادي بابك زنجاني خبرداده بودند، با دستگيري دستيار نخست بابك زنجاني، اراده دستگاه قضايي بر رسيدگي قاطع نمايان شد.

حسين شيرازي منش كه طي سالهاي اخير بعنوان سخنگوي بابك زنجاني ظاهر شده بود در حالي بازداشت گرديد كه به نظر مي رسد اين پرونده ابعاد گسترده تري يافته است.

شيرازي منش كه يك فعال اقتصادي در كيش بود و به كار كشاورزي در گلخانه مي پرداخت. به گفته خود در سال 1390 در حال ورشكستگي بود كه با بابك زنجاني آشنا مي شود و زنجاني با پرداخت 43 ميليارد تومان ديون پروژه تجار كيش كه تحت مديريت شيرازي منش قرار داشت وي را از بحران مالي رهايي مي بخشد و از اين پس شيرازي منش بعنوان يكي از اعضاي اصلي كارتل اقتصادي بابك زنجاني به فعاليت مي پردازد.

شيرازي منش سال گذشته با پرداخت هفتگي چند ميليون تومان به شبكه جام، هرهفته به مدت سه ساعت آنتن اين شبكه را اجاره كرده و خود به عنوان مهمان و يا مجري در برنامه هاي اين شبكه به تبليغ كارتل بابك زنجاني مي پرداخت و با وجود افشاگري هاي رسانه هاي داخلي درباره فعاليتهاي بابك زنجاني ، صداوسيما اين برنامه را ادامه داد.

شيرازي منش در سال 1388 به اتفاق حسن ميركاظمي مشهور به رعيت به عنوان عضو هيات مديره پروژه تجار كيش انتخاب شده بودند كه بعد از بحران مالي اين پروژه بابك زنجاني وارد شده و علاوه بر تملك پروژه كيش از اين دونفر بعنوان دستياران خود استفاده مي كند.



منبع : انتخاب
۰ نفر