۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 80974847
T T
۰ نفر
فراهم شدن زمینه مذاكرات عزت بخش با 1+5 حاصل صبر و اقتدار ملت است

تهران - ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی صبرو اقتدار ملت ایران و به ویژه خانواده های شهدا وایثارگران را زمینه ساز انجام مذاكرات عزت بخش ایران و گروه 1+5 دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد روز سه شبنه در مراسم تشییع پیكرپنج شهید گمنام درمیدان امام حسین (ع) تهران گفت: دشمن بعد از چشیدن طعم تلخ شكست دردوران دفاع مقدس ، فشار و تحریم اقتصادی را در دستور كار خود قرار داد و امروز بیش از یك دهه صبر در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمن راه برای خلق اقتدار ایران فراهم شد و دنیای استكبار و گروه 1+5 و قدرت های بزرگ جهانی با تواضع و ادب در برابر اراده شما وادار به خضوع شدند و اقتدار شما زمینه فراهم آوردن یك گفت و گوی عزت بخش را ایجاد كرد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: اگر روز 9 دی سال 88 بصیرت مردم ایران شكل نمی گرفت، حماسه حضور 64 درصدی ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند 90 در اوج امنیت و عزت برگزار نمی شد.

ابوترابی فرد افزود: اگر 9 دی راه را برای شكست توطئه های بیگانگان هموار نمی كرد، بدون تردید حماسه بزرگ سیاسی ایران در 24 خرداد 92 با حضور 73 درصد از مردم بصیر و متعهد ایران در انتخابات ریاست جمهوری در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشته نمی شد.

وی اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را حاصل صبر سه دهه مردم دانست و گفت: آنچه این مسیر صبر را هموار كرده، به فرموده امیر مومنان (ع) همان وحدت سیاسی بر محور پیشوایی و امامت امام عادل است كه زمینه شكل گیری یك نظام سیاسی مقتدر را فراهم می آورد.

نایب رییس مجلس از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان عمود خیمه انقلاب ، ریسمان وحدت امت اسلام، رمز پیروزی بر استكبار و كلید واژه خلق اقتدار در جبهه های دفاع مقدس و انقلاب یاد كرد و گفت: امروز خلف صالح او حضرت آیت الله خامنه ای رمز این اقتدار و كلید واژه بصیرت همراه با صبر است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد همچنین گفت: رمز اقتدار ملت ایران در رهبری صالح برآمده از آموزه های دینی و امت بصیر و وفادار به رهبری صالح خویش است و ما همه اقتدار خود را از این دو ارزش اسلام داریم كه در واژه مردم سالاری دینی تجلی یافته است.

وی از همه چهره های سیاسی واندیشمندان دنیای اسلام خواست تا در سایه توجه به این دو ركن كلیدی جایگاه فاخر رهبری و ملت بصیر و شجاع ایستاده در كنار رهبری را جستجو كنند و برای تحكیم این دو ركن از همه امكانات خود بهره گیرند.

نایب رییس مجلس با بیان اینكه آمریكا و نظام استكباری برای همیشه سر ستیز با نظام برآمده از اسلام و اقتدار یافته در پرتو وحدت ملی دارند، از همگان خواست تا با هوشمندی و درایت توطئه های استكبار را رصد و گام به گام در مسیر رهبری حركت كنند.

وی همچنین از دولتمردان خواست از تجربیات سیاسی گذشته پند گیرند و افزود: مسیر اقتدار ملت ما از راه شناخت جایگاه رهبری وتحكیم پیوندهای استوار امت با امام خویش می گذرد و هر چهره سیاسی و هر مدیری كه در جهت مخالف این اصل كلیدی قدم بردارد، در جهت منافع بیگانه سخن گفته و گام برداشته است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه سخنانش،تشییع پیكرهای شهدای را نماد تجلی تفكر عاشورا در متن جامعه دینی و اسلامی دانست و گفت: امروز میدان امام حسین با افتخار پذیرای پنج تن از فرزندان برومند عاشورا است كه در راه احیای مكتب مقدس عاشورا جان خود را تقدیم داشتند.

وی اظهار امیدواری كرد تا این منطقه شاهد ارتقای معنویت و ارزش های اسلامی باشد و اضافه كرد: كسبه این میدان و مردم شرق تهران در جوار مزار نورانی این شهدا با خدای خود پیمان ببندند كه همیشه در كنار ارزش های اسلام و انقلاب استوار بمانند.

وی همچنین گفت: كسبه میدان امام حسین باید مزار این شهدا را با رفتار و اخلاق خویش به یك مزار نورانی تبدیل كنند و این مكان مقدس برای زنان ما نماد عفت و پاكدامنی زینب كبری و تداوم عاشورا باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه آیاتی از قران ار كه به بیان ویژگی های مومنین می پردازد تلاوت كرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یكی از ویژگی های مومنان را صبر دركنار حق دانست و گفت: هیچ ملتی بدون دانش، معرفت و استقامت در كنار علم به جایگاهی دست نیافته و تمام دستاوردهای دنیای اسلام در تاریخ و تمام دستاوردهای ارزشمند انقلاب مرهون ایمان و بصیرت و استقامت در كنار حق است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به مادران شهدا وایثارگران گفت: اگر صبر، استقامت و ایثار فرزندان سلحشور شما نبود و اگر بدن های جانبازان و صبر و پایداری آزادگان نبود، قطعا امروز ایران در اوج اقتدار سیاسی و در قله های بلند امنیت قرار نداشت.

وی با بیان اینكه مادران شهدا در سایه صبر خود ، یك تهدید بزرگ یعنی جنگ تحمیلی را به یك فرصت طلایی برای ایران به عنوان نماد قدرت اسلام تبدیل كردند افزود : درسایه صبر شما امروز لبنان به نماد مقاومت اسلامی در قلب دنیای اسلام و جهان عرب تبدیل شده است.

پس از سخنرانی ابوترابی فرد ، مردم همیشه در صحنه و متدین تهران با مرثیه سرایی و عزاداری در سوگ پیامبر( ص) و امام حسن مجتبی (ع ) پیكرهای پنج شهید گمنام را درمیدان امام حسین ( ع) به خاك سپردند.

فراهنگ **1003**1723 1568
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست