۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 80974743
T T
۰ نفر
رییس جمهوری از مجتمع خدمات توانبخشی كودكان معلول نارمك دیدن كرد

تهران - ایرنا - دكتر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری صبح امروز سه شنبه همزمان با بیست و هشتم صفر سالروز رحلت رسول اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مجتمع خدمات توانبخشی كودكان معلول نارمك حضور یافت و از بخش های مختلف این مجتمع دیدن كرد.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا ، در این مركزحدود 200 كودك هفت تا 14 سال با معلولیت ذهنی شدید درچهار بخش مجزا نگهداری می شوند.

این مجتمع از بزرگ ترین مراكز نگهداری معلولان ایزوله در تهران بوده و دارای 150 پرسنل و مددیار است ؛ هر 12 كودك توسط یك مددیار نگهداری می شوند.

در مجتمع خدمات توانبخشی كودكان معلول نارمك، هنگامی كه كودكان به سن 14 سالگی می رسند به مراكز دیگری منتقل می شوند كه اكنون 42 پسر در نوبت انتقال به مراكز بالای 14 سال قرار دارند.

این مجتمع در سال 1345 توسط گروهی از افراد خیر و نیكوكار تاسیس و جهت نگهداری كودكان معلول ذهنی ، وقف شده است و هم اكنون زیرنظر سازمان بهزیستی كشور و با مشاركت های مردمی اداره می شود.

در این مركز خانواده ها هفته ای یك بار می توانند كودكان خود را ملاقات كنند.

'علی ربیعی' وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ، حسین فریدون دستیارویژه رییس جمهوری و محمدرضا صادق مشاور ارشد آقای روحانی در این بازدید ، رئیس جمهوری را همراهی می كردند.

پس از این دیدار ، رئیس جمهوری به مناسبت بیست و هشتم صفر سالروز رحلت رسول اكرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با حضور تعدادی از سالمندان كه به این مراسم دعوت شده بودند ، عزاداری كرد.

سیام(3)**9012/9185 1568
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست