۶ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۳۳
کد خبر: 80969440
T T
۰ نفر
امدادگران محیط زیست لرستان، ماده پلنگ زخمی را نجات دادند

خرم آباد - ایرنا - مدیركل محیط زیست استان لرستان از تلاش گسترده و موثر امدادگران این سازمان برای نجات جان یك قلاده ماده پلنگ زخمی در منطقه سپیددشت خرم آباد خبر داد.

'محمد حسین بازگیر' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارشهای دریافتی، این ماده پلنگ در پنج كیلومتری بخش سپیددشت شهرستان خرم آباد توسط شكارچیان غیر مجاز زخمی شده است.

وی اظهار كرد: گروهی از امدادگران محیط زیست و جمعیت هلال احمر و تعدادی از دامپزشكان عازم منطقه شدند و با پیگیری رد پای خونی این پلنگ، حیوان را در شیب تند ارتفاعات منطقه پیدا كردند.

بازگیر افزود: امدادگران با انجام عملیات گسترده و سخت در این منطقه صعب العبور در نهایت موفق به زنده گیری و بیهوش كردن این پلنگ زخمی شدند و حیوان را برای درمان به خرم آباد انتقال دادند.

مدیركل محیط زیست استان لرستان گفت: حیوان كه یك ماده پلنگ حدود دو ساله است و با گلوله تفنگ شكاری بشدت زخمی شده در خرم آباد تحت درمان اولیه قرار گرفت.

بازگیر اظهار كرد: با توجه به شدت جراحات وارده به ماده پلنگ، حیوان ظهر امروز برای ادامه مداوا از خرم آباد به تهران منتقل شد.

وی تصریح كرد: خوشبختانه با اقدام به موقع امدادگران محیط زیست و تیمهای امدادی همكار، این حیوان كه از گونه پلنگ لرستان و از جانوران كمیاب كشور محسوب می شود از مرگ نجات یافته است.

1625/ 607
۰ نفر