۵ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 80967961
T T
۰ نفر
کارگروه تخصصي ارگ تاريخي بم با حضور معاون رييس جمهوري برگزار شد

بم - ايرنا - کارگروه تخصصي ارگ تاريخي بم روز پنجشنبه با حضور نجفي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و جمعي از مسوولان در این شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، مدير کل امور پايگاه هاي ميراث جهاني ايران در اين نشست گفت: با وجود اينکه زلزله چالش هاي زيادي را فراروي متخصصان ميراث فرهنگي قرار داد اما فعاليت هاي بسيار خوبي پس از زلزله در شهر بم انجام شد.

'فرهاد عزيزي' افزود: بعد از زلزله پنجم دي ماه سال 82 در بم، ما تجربه مديريت بحران در حوزه ميراث فرهنگي را کسب کرديم.

وي ادامه داد: فعاليت هاي بعد از زلزله و در ايام اول پس از زلزله بم اقداماتي شامل تشکيل کارگروه و ستاد نجات بخشي ارگ بم بود که با حضور کارشناسان برگزار و تصميم هاي جدي در زمينه گرفته شد.

مدير کل امور پايگاه هاي ميراث جهاني ايران افزود: ايجاد گروه هاي کاري براي مستند سازي، ايمن سازي کالبدي، جمع آوري اسناد مربوط به ارگ تاريخي بم و ثبت اثر در فهرست ميراث تاريخي در معرض خطر از جمله اقدامات اوليه انجام شده در مورد ارگ بم بود.

وي ادامه داد: در مقطع دوم نيز فعاليت هايي به موازات آوار برداري با مطالعات علمي براي احياء ارگ بم با همکاري نيروهاي متخصص داخلي و خارجي انجام شد.

عزيزي، تصريح کرد: همچنين مرحله بعدي شامل اتمام آوار برداري و احياء نماد اصلي ارگ بم بود که در معرض ديد مردم قرار گرفت.

وي گفت: حفاظت و خروج ارگ بم از فهرست ميراث در خطر از ديگر فعاليت هاي انجام شده سازمان ميراث فرهنگي گردشگري در بم بود.

وي افزود: تقويت و همپيوند شدن ارگ بم با نيازهاي بومي، تقويت ارگ در نظام گردشگري کشور از برنامه هاي فراروي دفتر امور پايگاه هاي ميراث جهاني است.ک/2

7444/2624 / 1104
۰ نفر